یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پایه‌های نظام و دموکراسی را مستحکم می‌کند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به تأثیر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات برای انتخاب افراد اصلح که بتوانند در رکن مهم قانونگذاری کشور حضور یابند، اظهار کرد: همه ما باید برای ایجاد شور انتخاباتی تلاش کنیم زیرا حضور مردم در این رویداد سیاسی در شرایطی که با هجمه‌های دشمن مواجه هستیم و آنها برای از بین رفتن اعتماد مردم تلاش می‌کنند، می‌تواند پایه‌های نظام و دموکراسی را مستحکم کند.

البرز- رمزگشانیوز؛ حسن مددی پیش از ظهر سه شنبه در نشست تبیین قانون انتخابات و تقویت فضای اطلاع رسانی عمومی که در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیت موضوع انتخابات پیش رو، همه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف حاکمیت، بر اساس وظایف ذاتی و قانونی خود، برای حضور پرشور مردم در انتخابات ایفای نقش می‌کنند.
وی راهبردهای تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب برای برگزاری انتخابات را نقشه راه مسئولان دانست و مطرح کرد: دادستان به عنوان مدعی العموم اگرچه دست اندرکار اجرا یا نظارت قانونی بر انتخابات نیست، اما از نظر پیشگیری از وقوع جرم و در خصوص فعالیت‌های منتهی به بروز تخلف، وظیفه تعقیب و رسیدگی را در بخش تحقیقات بر عهده دارد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به اعمال تغییراتی در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اصحاب رسانه باید از مباحث قانون انتخابات و تغییرات آن مطلع باشند و در زمینه تبلیغات آنها را مورد توجه قرار دهند و حدود و موازین قانونی را به خوبی رعایت کنند. همه ما برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات وظایفی را عهده دار هستیم.
مددی با اشاره به تأثیر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات برای انتخاب افراد اصلح که بتوانند در رکن مهم قانونگذاری کشور حضور یابند، اظهار کرد: همه ما باید برای ایجاد شور انتخاباتی تلاش کنیم زیرا حضور مردم در این رویداد سیاسی در شرایطی که با هجمه‌های دشمن مواجه هستیم و آنها برای از بین رفتن اعتماد مردم تلاش می‌کنند، می‌تواند پایه‌های نظام و دموکراسی را مستحکم کند.
وی با تاکید بر ضرورت تلاش برای تقویت ارتباط مردم و دستگاه حاکمیت بیان کرد: ضوابط و قوانینی برای تبلیغات داوطلبان انتخابات تعیین شده که باید مورد توجه قرار گیرند. اصحاب رسانه در این زمینه به موجب قانون آزاد و مجاز به تبلیغات انتخاباتی در زمان مشخص شده هستند؛ منع قانونی وجود ندارد اما حدود قانون باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز اظهار کرد: تخریب اشخاص به منظور جمع آوری رأی مجاز نیست و رعایت حقوق و آبرو و حیثیت افراد در ایام تبلیغات انتخاباتی باید مورد توجه قرار گیرد و تلاش کنیم انتخاباتی توأم با سلامت با حضور حداکثری مردم برگزار شود. در دادستانی به دنبال این هستیم که نقش پیشگیری را در برگزاری انتخابات پررنگ‌تر کنیم.








 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات