یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح ایمن‌سازی جاده مخصوص تهران - کرج افتتاح شد

طرح آسفالت و ایمن‌سازی جاده مخصوص کرج - تهران با حضور مسئولان استان البرز، در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با اعتباری بالغ بر ۶۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

البرز- رمزگشانیوز؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این طرح گفت: آسفالت جاده مخصوص کرج- تهران با اعتباری بالغ بر ۶۷۰ میلیارد ریال اجرا شده است.
 علی زندی‌فر افزود: جاده مخصوص تهران- کرج (بزرگراه شهید لشکری، ابتدای حوزه البرز تا پل کلاک در محدوده گرمدره) از اردیبهشت‌ماه سال جاری ایمن سازی آن آغاز شده و اجرای این پروژه در قالب عملیات درزگیری، لکه‌گیری و روکش آسفالت انجام شد.
وی بیان کرد: اجرای این پروژه جزو وظایف شهرداری کرج و گرمدره بود اما به منظور خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم، راهداری البرز انجام آن را برعهده گرفت.
این مسئول با بیان اینکه با اجرای این پروژه ۲۷ کیلومتر درزگیری، ۲۰ کیلومتر لکه‌گیری و ۹ کیلومتر روکش آسفالت انجام شد، گفت: روان‌سازی ترافیک، ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای با رویکرد کاهش هزینه و تأمین سطح عبور مناسب برای تردد وسایل نقلیه، جلوگیری از تبدیل خرابی‌های سطحی به خرابی‌های بنیادی و کاهش هزینه‌های نگهداری راه از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه بود.
وی با بیان اینکه تا پایان دهه مبارک فجر طرح های عمرانی دیگر در بخش راهداری البرز به بهره برداری می‌رسد،‌ گفت: تهیه و نصب نیوجرسی،‌ اجرای روشنایی نقطه‌ای (سه الی پنج پایه‌ای)،‌ احداث دیوار حائل در هفت نقطه بحرانی در محور کرج- چالوس،‌ عملیات توسعه و ایمن‌سازی زیرگذر فردیس در باند شمالی آزادراه تهران-کرج،‌ مرمت ابنیه فنی، احداث دیوار سنگی و گابیونی و رفع آبشستگی ناشی از سیل محورهای ارتباطی شهرستان کرج و گچسر، ‌تعمیر و مرمت پل‌های گوران، خچیره، موچان حوزه طالقان، ‌تعمیر و مرمت گالری های محور کرج -چالوس، ‌تعمیر و مرمت درزهای انبساط پل کلاک و پل‌های آزادراه تهران-کرج-قزوین، بهسازی و روکش آسفالت محور دیزین و روکش آسفالت حفاظتی در محور کمربندی اشتهارد از جمله این طرح‌ها است.
وی ادامه داد: اعتبارات این طرح‌ها که از محل بودجه استانی و ملی تأمین شده است.
قابل ذکر است؛ استان البرز دارای یک هزار و۵۶۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک کشور مربوط به این استان است.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات