دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۶ ماه تا یک سال حبس؛ مجازات مخدوش‌کنندگان پلاک خودروها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز ضمن اشاره به برخورد قاطع پلیس با مالکان خودروهایی که اقدام به مخدوش کردن پلاک وسیله می‌کنند، گفت: مخدوش‌کنندگان پلاک خودروها به مراجع انتظامی و قضایی معرفی شده و دادگاه می‌تواند از ۶ ماه تا یک سال مجازات حبس تعیین کند.

البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ حمدالله رحمتی پور اظهارکرد: چنانچه وسیله نقلیه به هر دلیلی فاقد پلاک و یا پلاک مخدوش و ناخوانا باشد، از طریق دوربین و یا تیم‌های پلیس شناسایی و برخورد قانونی لازم اعم از اعمال قانون، توقیف و معرفی به مرجع قضایی صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: خودروی متخلف علاوه بر اعمال جریمه و توقیف، با توجه به اینکه هرگونه دست‌کاری پلاک وسیله نقلیه جرم محسوب می‌شود، مخدوش‌کنندگان پلاک خودروها به مراجع انتظامی و قضایی معرفی شده و دادگاه می‌تواند از ۶ ماه تا یک سال مجازات حبس تعیین کند.
رحمتی پور گفت: برخی افراد با هدف انجام اعمال مجرمانه پلاک خودروها را مخدوش می‌کنند.
وی بیان کرد: مخدوش کردن پلاک خودرو افزون بر تخلف راهنمایی و رانندگی، طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی "جرم" تلقی می‌شود.
رحمتی پور گفت: پلاک مهمترین مشخصه شناسایی وسیله نقلیه، مالک و ثبت تخلف است که ضوابط مرتبط با آن در قانون مجازات اسلامی، آیین نامه پلیس راهور و جدول تخلفات رانندگی تعیین شده است.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات