دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

۳۸۰ ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی البرز تخریب شد

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز از تخریب ۳۸۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اواخر هفته گذشته با حکم قضایی در اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ سید مجتبی موسوی اظهار کرد: با تخریب این ساخت وسازها، ۳۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان البرز از ساخت و سازهای غیرمجاز پاکسازی شد.
فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز با اشاره به عوامل تأثیرگذار در ترغیب و خرد شدن اراضی از جمله دلالان، مشاوران املاک غیر مجاز، بلوک زنی و مصالح فروشی‌های غیر مجاز که بیشتر در حاشیه روستاها فعالیت دارند، افزود: شناسایی و برخورد با این موارد نیز در راستای مصوبات قرارگاهی صیانت از اموال بیت المال دادگستری کل استان البرز در دستور کار است .
موسوی گفت: هفته گذشته نیز تعداد ۲۱ مورد واحد تجاری غیرمجاز خارج از بافت در حریم شهر چهار باغ استان البرز تخریب شد.
وی با قدردانی از حمایت‌های مسئولان استانی و خدمات رسان به ویژه پیگیری های دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اظهار کرد: تا کنون بیش از ۸۰ درصد از طرح مقابله با ساخت وسازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی البرز محقق شده است.
موسوی ضمن تأکید بر نقش همگانی حفاظت از اراضی اعلام کرد: شماره سامانه‌ای ۱۳۱ یگان حفاظت از اراضی ‌کشور به‌طور شبانه روزی آماده دریافت اخبار تغییر کاربری از سوی مردم است.
قابل ذکر است؛ استان البرز ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات