پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابتلا به کرونا وآنفلوآنزا در البرز افزایش یافت

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از افزایش ۱۰ درصدی ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا در این استان نسبت به آذرماه سال جاری خبر داد.

البرز- رمزگشانیوز؛ احمد مهدوی افزود: موج ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا در ماه‌های مهر و آبان شدت گرفت اما در آذرماه به کمترین سطح رسید.
وی ادامه داد: از دی‌ماه امسال تا کنون شاهد افزایش نسبی این بیماری‌ها هستیم که البته نسبت به ماه‌های مهر و آبان کمتر است.
مهدوی با بیان اینکه تا کنون سویه جدید کرونا در کشور و استان البرز ثبت نشده است، گفت: برای کنترل کرونا و آنفلوآنزا رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده ازماسک در مکان‌های پر ازدحام و شلوغ، شستن دست‌ها با صابون و استفاده از مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله اجتماعی ضروری است.
وی با اشاره به اینکه مدت زمان استراحت بیماران مبتلا به آنفلوآنزا باید حدود ۱۵ روز باشد، افزود: مصرف مایعات، استراحت در منزل، رعایت فاصله از دیگران و استفاده از ماسک مهمترین توصیه‌ها به این گونه بیماران است.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با توجه به فصل سرما افزایش شیوع بیماری‌های ویروسی، رعایت الزامات بهداشتی برای کنترل این بیمارها باید در اولویت زندگی مردم باشد.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات