دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مصالحه ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی در مراکز اجتماعی البرز

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه طی ۱۰ ماه سال جاری حدود ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکاری پلیس البرز منجر به صلح و سازش شده است، گفت: از ابتدای سال جاری ۲۲ هزار و ۷۵۶ پرونده به دوایر اجتماعی کلانتری‌های استان ارجاع شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۱۸۸ پرونده منجر به صلح و سازش و از چرخه کار قضائی خارج شده است.

البرز- رمزگشانیوز؛ سردار حمید هداوند ظهر پنج‌شنبه در حاشیه مراسم روز مددکار و تجلیل از مددکاران اجتماعی کلانتری‌های البرز گفت: دفاتر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها و مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس البرز با هدف پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در سراسر استان فعال هستند.
وی مطرح کرد: این دوایر با ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری، بستری برای برآورد عوامل اجتماعی تهدید کننده سلامت و پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی با توجه به وضعیت فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی است.
فرمانده انتظامی استان البرز عنوان کرد: از ابتدای سال جاری و طی ۱۰ ماه اخیر ۲۲ هزار و ۷۵۶ پرونده به دوایر اجتماعی کلانتری‌های استان ارجاع شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۱۸۸ پرونده منجر به صلح و سازش و از چرخه کار قضائی خارج شده است.
سردار هداوند با اشاره به مصالحه نزدیک به ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز اجتماعی بیان کرد: این اقدامات مشاوران و مددکاران در کلانتری‌ها و مراکز مشاوره آرامش استان قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه اولویت اول مراجعان به مرکز مشاوره مربوط به مسائل خانوادگی و روانشناختی بوده است، تصریح کرد: نزاع و درگیری، مشکلات روانی، اجتماعی و حقوقی از دیگر موضوعات و مشکلات مراجعان به مراکز مشاوره پلیس استان بوده است.
فرمانده انتظامی استان البرز مطرح کرد: اکنون تمام کلانتری‌های سطح استان دارای مددکار اجتماعی متخصص بوده و به صورت فعال در حال ارائه خدمات روان شناختی و مشاوره‌ای رایگان به شهروندان هستند.
وی گفت: همشهریان می‌توانند با شماره‌گیری شماره‌های ۰۹۶۵۸۰ و ۰۲۶۲۱۸۲۷۲۲۴ ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام بهره‌مند شوند.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات