یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثبت یک هزار و ۷۳پروژه عمرانی در کرج برای افتتاح در ایام‌الله دهه مبارک فجر

فرماندار ویژه کرج گفت: یک هزار و ۷۳ پروژه برای افتتاح در ایام‌الله دهه مبارک فجر در سامانه منتاک بارگذاری و ثبت شد.

البرز- رمزگشانیوز؛ یحیی رمضانی روز چهارشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کرج افزود: نزدیک به ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در ۲ بخش دولتی و خصوصی برای این پروژه ها هزینه صرف شده که باید به موازات ثبت پروژه‌ها میزان تحقق سهم اشتغال هر طرح نیز مشخص و اعلام شود.
وی اضافه کرد: بهره‌برداری از بخش دوم فاضلاب و تصفیه خانه آبفا از جمله پروژه‌های آماده افتتاح کرج است.
فرماندار کرج در بخش دیگری از سخنانش از بخشداران مرکزی و آسارا کرج نیز خواست تا با سرعت بیشتر اعتبارات ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری را از طریق سامانه بارگذاری کنند.
رمضانی گفت: حدود ۸۷ درصد ظرفیت‌های توسعه محور استان البرز در شهرستان کرج متمرکز است و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با تدوین برنامه‌ای جامع و اصولی برای بکارگیری این ظرفیت‌ها، کرج را در مسیر پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر پیش ببرد.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت شورای برنامه ریزی شهرستان کرج بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون در سرفصل پروژه‌های تملک دارایی‌های البرز ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تفاهم نامه منعقد شده است.
فرماندار کرج در ادامه با اشاره به سیاست‌های مالی و اعتباری دولت در توزیع بودجه خاطرنشان کرد: از مجموع سهم ملی بودجه کشور ۲۰ درصد به استانها اختصاص پیدا می کند و مابقی آن با هنرمدیران در معرفی و شناسایی پروژه‌ها و ایجاد زمینه جذب اعتبارات ملی محقق می‌شود.

مدیران باید قدرت چانه زنی لازم را برای جذب اعتبارات داشته باشند
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان کرج در ادامه اضافه کرد: در اعتبارات سفر اول رئیس جمهوری به استان البرز نزدیک به ۷۰ درصد تعهدات محقق شد.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تلاش مدیران برای جذب اعتبارات دور دوم سفر بیان کرد: مدیران باید قدرت چانه زنی لازم را برای جذب اعتبارات بصورت عملیاتی و در کف میدان داشته باشند.
فرماندار کرج افزود: جذب اعتبارات تقویم زمانبندی مشخصی دارد و در صورت عدم توانمندی لازم برای جذب، این اعتبار به خزانه باز خواهد گشت.
رئیس مرکز حوزه انتخابیه شهرستانهای کرج، فردیس و اشتهارد در ادامه جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان کرج به موضوع انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات بزرگترین مانور سیاسی است و تمام مقدمات برای این رویداد مهم در یازدهم اسفندماه فراهم شده است.
وی افزود: دغدغه رهبر معظم انقلاب در تمامی فرمایشات اشاره به انتخابات با رعایت چهار مولفه رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت بوده است.

مدیران موظف به همکاری با کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان کرج هستند
فرماندار کرج در ادامه با اشاره به اهمیت بکارگرفتن تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای برگزاری انتخابات پرشور ادامه داد: تمام دستگاه ها طبق ماده ۱۱ قانون موظف هستند تا امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود را برای فعالیت های ستاد انتخابات بکار بگیرند و هر دستگاهی که در این زمینه مشارکت لازم را نداشته باشد تمرد، تخطی و ترک فعل مرتکب شده است.
وی افزود: تمام امکانات باید برای پشتیبانی و مشارکت حداکثری جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه در شهرستان کرج بکار گرفته شود.
رمضانی در ادامه تاکید کرد: مدیران موظف به همکاری با کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان کرج برای آماده سازی فضای انتخاباتی در شهرها هستند.

ضرورت تلاش برای مشارکت حداکثری در انتخابات یازدهم اسفندماه
فرماندار کرج در ادامه با اشاره به آمار بالای ثبت‌نام شدگان برای نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد در سطح کشور گفت: شهرستان کرج بالاترین آمار کشور را در ثبت‌نام‌ها به خود اختصاص داد که سهم این شهرستان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲ نماینده در بهارستان خواهد بود که بیش از ۳۰۰ نفر برای این کرسی‌ها رقابت خواهند داشت.
وی افزود: تمام دغدغه مندان باید برای مشارکت حداکثری تلاش مضاعف داشته باشند.
فرماندار کرج همچنین در محور دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر و جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با برنامه‌ریزی لازم اعیاد شعبانیه را به شور ایام انتخابات گره خواهیم زد و در برنامه‌های دهه فجر سنگ تمام خواهیم گذاشت.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات