دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر تا پایان سال تکمیل می‌شود

استاندار البرز با بیان اینکه ۸۰۰ واحد مسکونی مسکن مهر در سفر دوم رئیس جمهور به این استان تکمیل شد، مطرح کرد: سه هزار واحد مسکن مهر در این استان وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ واحد نیز تا پایان سال تکمیل و تحویل متقاضیان داده می‌شود.

البرز- رمزگشانیوز؛ مجتبی عبداللهی یکشنبه شب در نشست قرارگاه مسکن البرز یادآورشد: ساخت مسکن مصرفی ارزان برای مردم از جمله اهداف این قرارگاه محسوب می‌شود که با تعامل بخش خصوصی امکان‌پذیر خواهد بود.

بسته‌های تشویقی برای انبوه سازان تعریف شود 
وی ادامه داد: باید بسته تشویقی و حمایتی از سوی شهرداری‌ها و ادارات مرتبط برای انبوه سازان تهیه شود تا از این طریق بخش خصوصی ورود جدی برای تولید مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده داشته باشد.
عبداللهی گفت: برای جلب مشارکت بخش خصوصی در این حوزه باید جلسات تخصصی و دیدار و گفت‌وگو های مستمر با انبوه سازان مطرح و خوشنام برگزار شود تا آگاهی بخشی به نحو مطلوب صورت گیرد.
وی افزود: از تمام تعاونی هایی که طی سال‌های گذشته تشکیل شده و با موانعی از جمله اراضی خارج از بافت، مواجه هستند دعوت می شود که اعلام آمادگی کنند تا نسبت به اخذ مجوز ساخت اقدام کنند.
عبداللهی اضافه کرد: تمام ادارات و دستگاه های استان باید تعاونی های مسکن خود را تشکیل دهند و اداره کل راه و شهرسازی نیز باید همراهی لازم جهت تامین اراضی مناسب را داشته باشد.
استاندار البرز گفت: بر این باور هستم که اگر عرضه مسکن مناسب و مصرفی افزایش یابد، قیمت نیز کاهش خواهد یافت.

ضرورت اصلاح الگوی مصرب آب در ساخت و سازها 
وی افزود: اصلاح الگوی مصرف آب در ساخت‌ها و سازها باید براساس مطالعه و اقدامات تخصصی، لحاظ شود.
عبداللهی گفت: با توجه به وضعیت آب استان البرز باید مصرف بهینه را در دستور کار قرار دهیم که این امر از طریق بازچرخانی تخصصی آب، جلوگیری از ساخت استخر در ساختمان‌ها، ویلاهای و استفاده از فناوری‌های نوین در کشاورزی و صنعت محقق می‌شود.
وی افزود: به طور کلی تمام ادارات و دستگاه‌های استان باید با بهره گیری از نهایت توان و دانش خود، در ابعاد مختلف مدیریت دانش را اعمال کنند.
استاندار البرز با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار واحد با درصدهای متفاوت پیشرفت در شهر مهستان وجود دارد، گفت: یک هزار و ۹۶۶ واحد هم در قالب نهضت ملی مسکن با پیشرفت متوسط ۴۰ درصد در حال تکمیل است.
عبداللهی گفت: ۶ هزار واحد هم به صورت خودمالکی وجود دارد که سه هزار واحد تعیین تکلیف شده است، یک هزار و ۱۹۰ واحد نیز در قالب طرح های دوجانبه در حال رفع اختلاف هستند.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات