جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر غیاثی رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور

هدف غایی ما تربیتِ معلم در تراز جمهوری اسلامی است

چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ مراسم افتتاحیه اولین مرکز تندرستی و ورزشی کشور در دانشگاه فرهنگیان البرز با حضور دکتر غیاثی رئیس دانشگاه، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان کشور، فرمانداران کرج و فردیس، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها، فرمانده سپاه شهرستان فردیس، اساتید و همکاران و دانشجویان و دیگر مقامات محلی در سالن کنفرانس دانشگاه حکیم فردوسی فرهنگیان البرز برگزار گردید.

البرز- رمزگشانیوز؛ چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ مراسم افتتاحیه اولین مرکز تندرستی و ورزشی کشور در دانشگاه فرهنگیان البرز با حضور دکتر غیاثی رئیس دانشگاه ، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان کشور، فرمانداران کرج و فردیس، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها، فرمانده سپاه شهرستان فردیس، اساتید و همکاران و دانشجویان و دیگر مقامات محلی در سالن کنفرانس دانشگاه حکیم فردوسی فرهنگیان البرز برگزار گردید.

استراتژیِ تبدیل تهدید به فرصت
ابتدا دکتر قبادیان رئیس دانشگاه فرهنگیان البرز ضمن خوشامدگویی به میهمانان، گزارش کوتاهی از فعالیت‌های چندلایه دانشگاه‌های فرهنگیان واحد دختران و پسران استان را  ارائه داد و افزود:علی‌رغم تنگنای فضا و کمبود امکانات، به لطف خدا اساتید و دانشجویان البرزی در عرصه ملی خوش درخشیده‌‌اند. وی در ادامه با اشاره به چالش‌های (فرصت‌ها و تهدیدات) دانشگاه فرهنگیان افزود:ما در البرز با راهبری مدبرانه و دلسوزانه استاندار و همراهی مدیران استانی و شهرستان به‌ویژه مدیرکل آموزش وپرورش،مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس و مشاور استاندارد در حوزه آموزش وپرورش، فرمانداران کرج و فردیس ،مدیرکل بازرسی استان، مدیرکل دیوان محاسبات و.... توانستیم مشکل خوابگاه دانشجویی پردیس دختران را برطرف کنیم.

تغذیه علمی و پرسنلی آموزش و پرورش
در ادامه علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز ضمن خوشامدگویی به میهمانان افزود: فلسفه وجودی دانشگاه فرهنگیان تغذیه علمی و پرسنلی دستگاه تعلیم و تربیت است، ولی متاسفانه بنابه هر دلیل این دانشگاه بنیه و ساختار لازم برای تربیت به هنگام و به تعداد نیازهای آموزش و پرورش را ندارد. در ساحت زیستی/بدنی اوضاع ما جالب نبود ولی با تلاش‌های انجام گرفته وضعیت در حال بهبودی نسبی بوده و ما برای تربیت عالمانه و تمام ساحتی در تلاشیم.

آموزش و پرورش فردیس و مشکل کمبود فضا 
دکتر کاشفی فرماندار شهرستان فردیس نیز در سخنانی کوتاه ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در دانشگاه فرهنگیان  افزود: شهرستان فردیس متراکم‌ ترین شهر در کشور بوده و دارای مسائل خاص خود می‌باشد .متاسفانه آموزش و پرورش فردیس در برخی از شاخص‌ها همانند تراکم فضای آموزشی در کشور از وضعیت مناسب برخوردار نیست و نیازمند حمایت جدی است

پیشنهاداتی به دانشگاه فرهنگیان
دکتر رمضانی فرماندار کرج نیز با اشاره به فعالیت دانش‌سراهای قدیم، دانشگاه فرهنگیان را میراث‌دار و ادامه دهنده کار دانشسراها عنوان نموده افزود: طبق سند تحول، دانشگاه فرهنگیان موتور محرکه و ستاد فرماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش است.ولی متاسفانه ساختارها و کالبد در این سیستم همخوانی و همراهی ندارد لذا تصمیم بر توسعه دانشگاه فرهنگیان،تصمیم عجولانه خوبی است.
رمضانی با مقایسه دانشگاه فرهنگیان ژاپن و ایران افزود:به منظور کیفیت بخشی به دانشگاه فرهنگیان فرصت‌های مطالعاتی اساتید مدنظر قرارگیرد.
اساتید در تصمیم سازی و تصمیم‌ گیری‌های مربوطه دخیل باشند.
برای کسب مهارتهای عملی، تعداد واحد درس کارورزی دانشجویان افزایش یابد.

نیاز سنجی،آینده پژوهی و تمدن‌سازی
دکتر غیاثی رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور به عنوان سخنران پایانی مراسم ضمن تشکر از برپایی مراسم افتتاحیه و میزبانی شایسته دانشگاه فرهنگیان البرز افزود: دورنمای دانشگاه فرهنگیان نیازسنجی، تمدن‌سازی و آینده پژوهی است ولی به دلیل تاریخی ما فعلا شرمنده دانشجویان و اساتید مجموعه هستیم و در تلاشیم با تلاش مضاعف و عبور از تنگ‌نظریها و بخشی‌نگری‌های برخی از دستگاه‌های دولتی که سرمایه‌ها و فضاهای آموزشی و پرورشی را بلااستفاده نگه داشته‌اند گشایشی در توسعه فضاهای آموزشی، پرورشی، تفریحی و ورزشی ایجاد کنیم. وی افزود: همبستگی عجیبی بین ورزش و کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش نشاط و امید، بهره‌وری آموزشی و ارتقا یادگیری وجود دارد.
از این منظر اگرچه افتتاح مرکز تندرستی و ورزشی دانشگاه فرهنگیان از منظر حجمی و ریالی قابل توجه نباشد ولی از نظر روحیه بخشی و افزایش نشاط به همراه پیوست فرهنگی بسیار مهم و حیاتی است.
غیاثی در پایان با اشاره به وجود دوره پسا دکترا برای استادیاران دانشگاه فرهنگیان افزود: شبکه تخصصی پژوهش و گروه‌های آموزشی (مجازی و حضوری) دو کار ویژه ما برای جلب حداکثری مشارکت اساتید دانشکاه در مسیر تحولی است. تلاش غایی ما تربیت معلمانی در تراز جمهوری اسلامی با استفاده بهینه از امکانات موجود و در دسترس می‌باشد.
در پایان مسئولین و میهمانان به اتفاق دانشجویان در سالن ورزشی دانشگاه حاضر شده و اولین مرکز تندرستی و‌ ورزشی در سطح کشور را در پردیس حکیم فردوسی افتتاح نمودند.




 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات