پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر کل بهزیستی البرز خبر داد:

ارائه خدمات مشاوره تخصصی استرس ناشی از بیماری کرونا در مرکز تلفنی ۱۴۸۰

مدیر کل بهزیستی البرز گفت: مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی جهت ارائه خدمات مشاوره تخصصی استرس و اضطراب ناشی از بیماری کرونا فعال شد.

 به گزارش رمزگشا نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی البرز، اسدالله حیدری در این خصوص گفت : برگزاری ۲۰ جلسه (جلسات کمیته پیشگیری از کرونا, کارشناسان داخلی  حوزه ستادی , معاونین و کارشناسان شهرستانی، نمایندگان مراکز و موسسات) در خصوص هماهنگی در اجرای برنامه های پیشگیری از بیماری کرونا ویروس در سازمان و خارج از سازمان انجام پذیرفت.
 
وی افزود :ضدعفونی و گندزدایی فضای داخلی و بیرونی مراکز تحت نظارت حوزه پیشگیری بصورت روزانه در حال انجام است و طراحی فرم های نظارتی و بیماریابی از مراکز اقامتی و اخذ اطلاعات به صورت روزانه از وضعیت سلامت افراد مقیم و خدمت گیرنده در مراکز از دیگر اقدامات حوزه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان بود.
 
مدیر کل بهزیستی البرز در خصوص اعتبار تامین شده در جهت مقابله با کرونا ویروس افزود : خرید لوازم پیشگیری به مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و توزیع بین ۱۲۲ مرکز  شامل محول ضد عفونی بدن، ماسک، دستکش، محلول ضد عفونی سطوح از اقدامات موثر در جهت مقابله با این بیماری بود.

این مسئول ادامه داد: در این میان مبلغ سه میلیارد وهشتصدوپنجاه میلیون ریال کمک هزینه خرید لوازم بهداشتی و پیشگیری از بیماری به ۷۷ مرکز اقامتی میان مدت اختصاص یافت و همچنین  مبلغ هشتصدوشصت میلیون ریال به کلیه مراکز درمان و کاهش اعتیاد بابت کمک هزینه خرید لوازم پیشگیری پرداخت شد.

حیدری افزود: اجرای طرح آگاه سازی و آموزش پیشگیری از بیماری کرونا در پاتوق ها و محل استقرار معتادین کارتن خواب توسط مراکز گذری، ون سنتر، دی آی سی، تیم های ثابت و سیار با خرید لوازم بهداشتی و پیشگیرانه به مبلغ  یک میلیارد و هشتصدم یلیون ریال در دستور کار قرار گرفت و خدماتی از قبیل غربالگری علایم  اولیه بیماری (تب سنجی و ارجاع به مراکز درمانی) ارائه آموزش در زمینه آگاهی از نحوه انتقال، علائم ونحوه پیشگیری از بیماری توسط توزیع اقلام بهداشتی (ژل دست، محلول ضد عفونی کننده محیط و سطوح, پد الکلی, دستکش و ماسک)، ضد عفونی پاتوق ها و الونک ها با دستگاه، توزیع غذای گرم و آبمیوه یا میوه، توزیع البسه مناسب، تهیه و توزیع بروشور پیشگیری از بیماری کرونا در محلات و پاتوق های معتادین ارائه شد.
  
وی از اجرای طرح آگاه سازی و آموزش پیشگیری از بیماری  کووید ۱۹ در محلات آسیب خیز و حاشیه شهر ها توسط گروه های همیار سلامت روان اجتماعی از طریق ۱۵ پایگاه در ۱۵ منطقه آسیب خیز خبر داد و گفت: این طرح با تامین مالی مبلغ یک میلیارد و هفتاد میلیون ریال اجرا شد و همچنین ضمن تولید ۲۵۰۰ عدد ماسک توسط موسسه مهر مائده  ۱۲۰۰ بسته پیشگیری شامل مواد ضدعفونی نیز در بین افراد ساکن در این مناطق توزیع شد.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: این بسته ها بین گروههای در معرض آسیب مناطق پر خطر در مناطق : حصارک، اسلام آباد، خط ۴ حصار، مناطق محمد شهر و ماهدشت شهرستان کرج , شهرک سیدجمال الدین نظرآباد, ملک آباد- مهدی آباد- سیف آباد و فاز ۴ شهر جدید شهرستان ساوجبلاغ, شهرک طالقانی- فلکه ۵ فردیس توزیع شد.

این مسئول در ادامه گفت: مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی جهت ارائه خدمات مشاوره تخصصی استرس و اضطراب ناشی از بیماری کرونا فعال شد و در این مدت تعداد مشاوران از ۱۰ نفر به ۱۴ نفر افزایش یافت و همچنین افزایش ساعات شیفت های کاری به ۳ شیفت از ۸ صبح تا ۱۲ شب انجام شد که این مرکز به تعداد ۸۳۰ مورد مشاوره مرتبط با کرونا ویروس اقدام کرد.

حیدری تصریح کرد: تمهیدات لازم جهت حضور مشاوران مرکز ۱۴۸۰ در روزهای جمعه و ایام تعطیل اندیشیده شد و کلیه مشاوران این مرکز آموزش های لازم پروتکل مشاوره تلفنی جهت نگرانی از شیوع کرونا را فراگرفته اند.

وی در پایان گفت: در این ایام با احتساب افراد تکراری به ۱۱ هزار نفر معتاد و ۴۸۰۰ نفر ساکنین محلات پرخطر خدمات ذکر شده ارائه شد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات