جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

جلوگیری از تغییر کاربری ۵۸۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ البرز

رئیس کل دادگستری البرز گفت: در عملیات مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز در حوزه قضایی چهارباغ در این استان به وسعت ۵۸۵ هکتار اعمال قانون شد.

البرز- رمزگشانیوز؛ مرکز رسانه قوه قضاییه نوشت: حسین فاضلی هریکندی روز شنبه اظهار کرد: در پی گزارش مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چهارباغ در مورد اقدام به تغییر کاربری در وسعت زیاد در بخش‌های مرکزی و «رامجین» و روستای «عرب آباد خسروی»، اقدامات قانونی برای اعمال مقررات تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها انجام شد.
وی با بیان اینکه در این ۲ عملیات جمعا ۴۰۰ قطعه اعمال قانون شد، افزود: دیوارکشی به تعداد ۴۵۰ مورد، بنا و ویلای غیرمجاز به تعداد ۸۰ مورد، دپوی مصالح به تعداد ۸۰ مورد، محوطه‌سازی به تعداد ۱۱۰ مورد، آلاچیق ۱۴ مورد و استخر ۲۷ مورد اعمال قانون شد.
فاضلی هریکندین ارزش اراضی‌‌های اعمال قانون شده را نزدیک به ۱۸۰ هزار میلیارد ریال و به وسعت ۵۸۵ هکتار عنوان کرد و یادآورشد: این حوزه قضایی در زمینه مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز بیشترین اقدامات مقابله‌ای را در سطح استان داشته و طی سال جاری ۲هزار و ۷۶۷ هکتار به ارزش ۷۳۰ هزار میلیارد ریال آزادسازی شده است.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد جغرافیایی و آب و هوایی شهرستان، سوداگران زمین که منافع عمومی برایشان بی‌اهمیت بوده و دغدغه‌ای جز کسب منافع ندارند فعالیت گسترده‌ای جهت تغییر غیرمجاز کاربری در این حوزه قضایی دارند که اقدامات مقابله‌ای جهت شناسایی و برخورد قانونی با آن‌ها در کنار پیشگیری از تغییر کاربری‌ها ادامه دارد.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات