شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به خانه‌ها و باغ‌ ویلاهای دارای استخر پایان کار داده نمی‌شود

استاندار البرز با بیان اینکه در خشکسالی‌های پی در پی قرار داریم و با توجه به آنچه مشهود است باید مدل مصرف آب در کشور و به تبع آن استان البرز عوض شود، مطرح کرد: خانه‌ها و باغ‌ ویلاهای دارای استخر، پایان کار دریافت نخواهند کرد.

البرز-رمزگشانیوز؛ مجتبی عبداللهی در جلسه مدیریت منابع آب استان که روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، کاهش بارندگی‌ها و محدودیت منابع موجود را یک هشدار بزرگ دانست و از مردم استان خواست مصرف بهینه را در برنامه روزمره خود لحاظ کنند.
عبداللهی ادامه داد: مدیریت مصرف آب باید برنامه محور و با تکیه بر آگاهی بخشی به مردم و فرهنگسازی در جامعه دنبال شود.
عبداللهی گفت: کاهش بارندگی‌ها برای مردم ملموس است ولی باید از محدودیت منابع به واسطه این امر نیز اطلاع پیدا کنند تا همراهی بیشتری نسبت به مدیریت مصرف داشته باشند.
وی افزود: الگوی مصرف در کشور ما نادرست شکل گرفته و وفور انرژی‌های مختلف با قیمت‌هایی غیرقابل مقایسه نسبت به سایر کشورها، این رویه را شکل داده ولی بر این باور هستم در جایی که مردم از محدودیت‌ها آگاه شوند، همراه می‌شوند.
استاندار البرز گفت: اصلاح الگوی مصرف در کشاورزی نیز باید با جدیت لحاظ شود چراکه کشت های آب بر مناسب اقلیم ما نیست و ضرورت دارد کشاورزی سنتی را با کشت دانش‌بنیان و گلخانه‌ای جایگزین کنیم.
وی افزود: مدیران مربوطه برنامه‌ای ویژه با قابلیت اجرا برای مدیریت مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف، ارائه دهند.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات