یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

حمله به پایگاه «میرون» اولین پاسخ به ترور العاروری در بیروت بود

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی حملات موشکی شدید روز گذشته به پایگاه «میرون» ارتش رژیم صهیونیستی را پاسخ اولیه به ترور نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله به بیروت ارزیابی کرد و گفت که حملات جدیدی در راه است.

بین‌الملل- رمزگشانیوز؛ ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد نوشت: سید هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در این باره اظهار کرد: در بیانیه مقاومت اعلام شده که حمله روز گذشته به پایگاه صهیونیستی«میرون» پاسخی اولیه بوده و حملات دیگری نیز در واکنش به ترور شیخ صالح العاروری و هدف قرار دادن ضاحیه جنوبی بیروت در راه است. دشمن منتظر این حملات باشد.
وی تاکید کرد: پاسخ به این اقدام دشمن برای ما طبیعی، واجب، اجتناب ناپذیر و ضروری بود زیرا اگر به هدف قرار دادن ضاحیه جنوبی بیروت پاسخ نمی‌دادیم، دشمن نتیجه می‌گرفت که بازدارندگی را بر حزب الله تحمیل کرده و حزب‌الله توان مقابله را ندارد و در نتیجه آن تجاوزات خود را تشدید می‌کرد؛ بنابراین برای اینکه از مردم و کشورمان محافظت کنیم، این دشمن را تحقیر و درهم بشکنیم و همچنین معادلاتی را که برای آن خون دادیم، حفظ کنیم، پاسخ ضروری بود.
صفی الدین با اشاره به اینکه هدف قرار دادن پایگاه هوایی میرون پیام‌های متعددی دارد، خاطرنشان کرد: اول اینکه این پایگاه یک سایت نظامی برای هدایت جنگنده‌ها بوده و دارای رادار و پشتیبانی از نیروی هوایی اسرائیل است که ضاحیه جنوبی بیروت را بمباران کرد؛ بنابراین هدف قرار دادن پایگاه میرون در واقع هدف قرار دادن نیروی هوایی بود که بیروت را هدف حملات خود قرار داد و این یک پیام مهم و مستقیم به دشمن است.
وی افزود: اگر اسرائیلی‌ها معتقد هستند که مقاومت اقدام به هدف قرار دادن پایگاه‌های اساسی و استراتژیک مانند پایگاه میرون نمی‌کند، امروز به آنها می‌گوییم که هر سایت و پایگاهی را که آن را خطری برای کشور و ملت خود ببینیم، هدف قرار خواهیم داد و این آغاز یک پیام قوی است و ما سطح قدرت خود را حفظ می‌کنیم و پیام‌های قدرتمندی ارسال خواهیم کرد.
حزب الله کمتر از ۲۴ ساعت پس از سخنرانی سید حسن نصرالله، در نخستین پاسخ به ترور شهید صالح العاروری نایب رئیس جنبش حماس در ضاحیه جنوبی بیروت پایگاه «میرون» ارتش رژیم صهیونیستی را با ۶۲ موشک هدف قرار داد؛ اقدامی که به باور تحلیلگران، نشان دهنده این است که دبیرکل حزب الله لبنان و فرماندهان میدانی در عرصه جنگ تصمیم به تشدید تنش و توسعه دامنه جنگ گرفته‌اند.
بر اساس این گزارش، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‎‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.
به تازگی روزنامه الاخبار نوشت که مقاومت لبنان به تاکتیک‌های خاصی روی آورده است که دشمن توان رویارویی با آن را ندارد.
بر این اساس، فرماندهی مقاومت به رزمندگان اختیاراتی داده که آنها را قادر به انجام اقدامات زیادی می‌کند و مقاومت لبنان موفق به وارد کردن خسارات مستقیم به مواضع، جنگ افزارها و سیستم‌های دشمن شده است.
در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز معتقدند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات