دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

صدور ۴۶ هزار گواهینامه رانندگی اولی در البرز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از صدور ۴۶ هزار گواهینامه رانندگی اولی (پایه سوم) طی سال جاری در این استان خبرداد.

البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ حمدالله رحمتی پور اظهار کرد: برای افرادی که گواهینامه پایه سوم اخذ می کنند در سال اول شرایط و محدودیت‌هایی تعیین شده و در صورت رعایت آنها از سوی دارندگان گواهینامه آنان تا سقف ۱۰ سال اعتبار دارد.
وی اضافه کرد: برای رانندگان اولی که گواهینامه دریافت می کنند محدودیت‌هایی از جمله عدم رانندگی به تنهایی تا سه ماه پس از دریافت گواهینامه و حضور یک راننده دارنده گواهینامه که مشمول محدودیت‌های مذکورنباشد، الزامی است.
رحمتی پور گفت: مرتکب نشدن تخلفات حادثه ساز (دارای نمره منفی موضوع جدول ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی)، عدم رانندگی از ساعت ۲۴ تا پنج صبح ، ممنوعیت رانندگی در معابر برون شهری و رانندگی حداکثر تا شعاع ۲۵ کیلومتری شهرها از جمله محدودیت های دیگر رانندگان دارنده گواهینامه اولی است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرزافزود: در صورت ارتکاب تخلف و بروز تصادف منجر به مصدومیت و فوت و رعایت نکردن شروط و محدودیت‌های مندرج در گواهینامه اعم از استفاده از عینک، سمعک و ‌امثال آن ، گواهینامه این افراد ضبط خواهد شد.
وی یادآور شد: رانندگان مشمول ظرف مدت یک ماه پس از ضبط گواهینامه فرصت دارند به مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور محل سکونت مراجعه نموده و در دوره های آموزش دوباره در یکی از آموزشگاه‌های رانندگی با ارائه معرفی نامه پلیس شرکت کنند.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات