پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری ۵۰ برنامه ویژه بانوان و دختران در بقاع متبرکه البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به تقارن ایام ولادت حضرت زهرا(س) با چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، از برگزاری ۵۰ برنامه در روز و شب ولادت حضرت در بقاع متبرکه استان البرز خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با مشارکت نهادهای مختلف ویژه بانوان و دختران این سرزمین برنامه‌ریزی شده است.

البرز- رمزگشانیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی ضمن عرض تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، از برگزاری برنامه محوری با مشارکت حوزه علمیه خواهران و با حضور بیش از ۵۰۰ مربی در راستای ارتقای جایگاه زن و فرهنگ وقف در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) کرج خبر داد و افزود: فردا چهارشنبه نیز مراسمی با همکاری بنیاد مهدویت استان البرز و حضور بیش از ۳۰۰ نفر از مربیان و مروجان و خادمان بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به توزیع یک هزار بسته معیشتی میان خانواده‌های نیازمند مطرح کرد: حضرت زهرا(س) الگویی برای مردان و زنان است و نه تنها بانوان بلکه مردان هم باید به ایشان اقتدا کنند. شأن، منزلت و فضیلت والای این بانو در زندگی کوتاهش و مسیری که برای دفاع از ولایت انتخاب کرده بود موجب می‌شود به عنوان الگو به ایشان نگاه کنیم.
حجت الاسلام دشتکی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) در ایمان، عقده، فکر، اندیشه، رفتار و کردار در حوزه‌های فردی و اجتماعی از قرآن کریم و الهام از آن کمک می‌گرفت و آنها را در سراسر زندگی خویش پیاده می‌کرد. دنیای اسلام مدیون رشادت‌ها و ایثارگری‌های فرزندان حضرت زهرا(س) است. ایشان ضمن ساده زیستی تلاش می‌کرد شأن و شوکت معرفت‌های خویش را در کنار مسیر امامت و ولایت پیاده کند.

اختصاص جایگاه رفیع به بانوان در دین اسلام
وی حضرت فاطمه زهرا(س) را مصداق کامل آیه لیله القدر دانست و بیان کرد: در فضیلت ایشان همین بس که در زندگی و اندیشه‌هایش اجازه نفوذ کوچک‌ترین هوا و هوس ظاهری و زودگذر دنیا را نداد. ایشان عبد کامل و مطلق و فضای اندیشه و تفکر ایشان توحیدی و الهی بود. با ظهور دین مبین اسلام جایگاه ویژه و رفیعی به زنان اختصاص یافت و از بی عدالتی‌های پیش از اسلام در حق زنان جلوگیری شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: تاریخ به ما نشان می‌دهد که زنان در تمام جوامع آن زمان به ویژه دوران اعراب جاهل وضعیت مناسبی نداشتند و زنده به کور کردن دختران مرسوم بود و آنها مانند کالا خرید و فروش می‌شدند و از هرگونه حقوق اجتماعی و فردی و ارث هم محروم بودند و حتی به ارث هم برده می‌شدند که ظهور دین اسلامی از این اتفاقات جلوگیری کرد.
حجت الاسلام والمسلمین دشتکی با اشاره به جلوگیری اسلام از بی عدالتی در حق زنان و با بیان اینکه این دین مبین شخصیت زن را مغتنم شمرد و او را مظهر جمال خدا خواند، اظهار کرد: اگر در آن زمان جاهلیت موجب شده بود زن جایگاه اصلی خود را نداشته باشد امروز هم جاهلیت مدرن موجب شده زن جایگاه اصلی خود را از دست بدهد؛ امروز در جوامع غربی زن را به عنوان یک کالا می‌بینند.
وی خاطرنشان کرد: به مدد دین و اندیشه‌ای که اسلام نسبت به زنان ایجاد کرده هویت و جایگاه زن به ویژه در نظام جمهوری اسلامی ایران رشد کرده و تعداد بانوان باسواد و تحصیل کرده امروز با دوران قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. در ایران بخش اعظمی از امور توسط بانوان انجام می‌شود و به نوعی پیشرفت کشور را مدیون آنها هستیم که در عرصه‌های مختلف وارد میدان شده‌اند.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات