دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

شتاب‌بخشی طرح توسعه بازچرخانی پساب‌ها در البرز

مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز با توجه به ضرورت تأمین نیازهای آبی بخش کشاورزی، صنعت، کاهش مشکلات زیست محیطی و جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته در استان، از شتاب‌بخشی طرح توسعه بازچرخانی پساب‌ها خبر داد و گفت: بخشی از این پساب‌ها به مزارع کشاورزی و باغ‌ها و بخشی نیز به صنعت اختصاص یافته است.

البرز- رمزگشانیوز؛ حمیدرضا نامداری اظهار کرد: تا کنون چهار تصفیه خانه فاضلاب شهری و پنج تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی در مجموع با ظرفیت چهارهزار و ۵۶۱ مترمکعب در این استان احداث و بهره‌برداری شده است.
وی ادامه داد: بخشی از این پساب‌ها به مزارع کشاورزی و باغ‌ها و بخشی نیز به صنعت اختصاص یافته که تلاش‌ها بر جایگزینی پساب‌های تصفیه شده با آب شرب در آبیاری مزارع، باغ‌ها، فضای سبز شهری و تامین آب صنایع است.
مدیرعامل آبفا البرز گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی استان، توسعه پروژه‌های جمع‌آوری فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه‌ها در دستور کار قرار گرفته و در تلاش هستیم تا در کمترین زمان ممکن بخش زیادی از مناطق شهری و روستایی البرز از شبکه فاضلاب برخوردار شود.

احداث هزارو۲۳۴ کیلومتر شبکه فاضلاب شهری
نامداری بیان کرد: تا کنون در مجموع یک هزارو۲۳۴ کیلومتر شبکه فاضلاب شهری و ۲۵ کیلومتر شبکه فاضلاب روستایی در این استان احداث شده است.
وی با بیان اینکه البرز به لحاظ طرح توسعه شبکه فاضلاب در سطح کشور دارای عقب‌ماندگی است، گفت: بر همین اساس کارگاه‌های مختلف شبکه جمع آوری فاضلاب در این استان فعال شده تا بتوانیم طول شبکه‌ها و تعداد مشترکان را به سطح قابل قبولی برسانیم.
نامداری ادامه داد: اکنون این استان دارای ۵۶ کیلومتر خط اصلی انتقال فاضلاب شهری و پنج کیلومتر خط انتقال روستایی است .
وی تعداد انشعاب‌های واگذارشده فاضلاب شهری البرز را ۱۵۵ هزارو۱۱۶ مورد و در مناطق روستایی ۶۲۷ انشعاب ذکر کرد و گفت: در مناطق شهری استان ۴۹۱ هزار و ۳۵۷ واحد مسکونی و تجاری و در مناطق روستایی۷۲۶ واحد مسکونی دارای انشعاب فاضلاب هستند.

ساخت تصفیه‌خانه‌های جدید فاضلاب در البرز
مدیرعامل آبفا البرز بیان کرد: اکنون بخش دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرکرج آماده بهره‌برداری است که طی ۲ ماه آینده بخش لجن‌کشی آن نیز فعال خواهد شد.
نامداری ادامه داد: احداث بخش سوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرج و طرح توسعه فاضلاب شهرستان‌های فردیس، نظرآباد و اشتهارد در برنامه کاری قرار گرفته است.
وی با اشاره به مصرف بالای آب در واحدهای بخار نیروگاه منتظر قائم فردیس گفت: قرار است پساب بازچرخانی شده جایگزین آب چاه‌های این نیروگاه شود تا بتوان آب چاه‌های آن را به بخش شرب شهرستان فردیس انتقال داد.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات