یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی مشکلات ۱۷۶ زندانی با حضور رئیس کل دادگستری البرز

مشکلات قضایی ۱۷۶ مددجوی ندامتگاه مرکزی کرج با حضور رئیس کل دادگستری و قضات استان البرز مورد بررسی قرار گرفت .

البرز- رمزگشانیوز؛ اداره کل دادگستری البرز نوشت: حسین فاضلی هریکندی گفت: در این بازدید دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و یکی از معاونان وی، معاون قضایی رئیس کل در امور نظارت بر زندان‌ها و اجرای احکام و ۹ نفر از قضات اجرای احکام دادگستری به مشکلات و درخواست‌های محکومین اجرای احکام کیفری کرج رسیدگی کردند.
وی اضافه کرد: در دیدارهای انجام شده برای هفت نفر پابند الکترونیک، ۱۷ نفر مرخصی، هفت نفر تعلیق و آزادی مشروط، ۳۵ نفر مرخصی پایان حبس منتهی به آزادی، سه نفر زندان باز، اتخاذ تصمیم و در خصوص سایر زندانیان ارشادات قضایی انجام شد.
فاضلی هریکندی بیان کرد: در بررسی‌ها باید دقت لازم انجام شود که در صورت جبران خسارت شاکی خصوصی و یا گذشت وی، نهادهای ارفاقی در دستور کار قرار گیرد؛ البته استفاده از نهادهای ارفاقی در مورد محکومان جرایم خاص که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند موضوعیت ندارد.
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: اعطای مهلت کافی به متهمان به منظور معرفی کفیل یا تودیع وثیقه تاثیر مهمی در کاهش بازداشت‌های کوتاه مدت و غیرضرور دارد.
وی بر لزوم اجرای بخشنامه رئیس قوه قضائیه برای اعطای مرخصی به محکومان مسیحی تاکید کرد و افزود: در راستای اجرای ماده ۱۹۷ از آئین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها، کلیه محکومان مسیحی که واجد شرایط قانونی مرخصی بوده و در زندان به سر می‌برند می‌توانند از شرایط اعطا شده برای ۱۰ روز مرخصی بهره برند.
فاضلی هریکندی با اعلام اینکه دستور تشکیل«کارگروه اشتغال» به منظور استفاده از ظرفیت اشتغال زندانیان در کارخانه های استان البرز صادر شده است، تاکید کرد: این کارگروه با اعضایی متشکل از دادستان مرکز استان، معاون نظارت بر زندان دادگستری کل استان، مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی البرز و معاون دادستان مرکز استان در امور اجرای احکام با بررسی درخواست‌های زندانیان برای انتقال به مراکز حرفه‌آموزی و اشتغال، به فوریت تصمیم‌گیری خواهد کرد.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات