شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

حمل و نقل معلولان در مناطق شهری البرز رایگان شد

مدیرکل بهزیستی استان البرز از اجرای طرح حمل ونقل رایگان شهری و نیم بها شدن حمل و نقل بین شهری ویژه معلولان در این استان خبر داد.

البرز- رمزگشانیوز؛ وجیهه محمدی فلاح افزود: به دنبال تفاهم نامه همکاری چهار جانبه میان سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بانک پارسیان برای اجرای تبصره ۲ ماده پنج قانون حمایت از معلولان، طرح حمل ونقل رایگان شهری و نیم بها بین شهری در البرز اجرایی شد.
وی ادامه داد: براساس این تفاهم نامه چهار جانبه افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید( به جز معلولان ذهنی و روان ) از خدمات حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی بصورت نیم بها بهره‌مند می‌شوند که اجرای این طرح در دست اقدام قرلر گرفته است.
فلاح گفت: شرایط استفاده به این شکل خواهد بود که بانک پارسیان از طریق دریافت اطلاعات کامل مددجویان از سامانه سازمان بهزیستی(ui) برای همه افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید (غیر از معلولان ذهنی و روان) کارت اعتباری پارسیان صادر و پس از آن از طریق بهزیستی شهرستانها و مراکز مثبت زندگی صدور کارت مذکور جهت تحویل به افراد دارای معلولیت اطلاع‌رسانی خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی البرز ادامه داد: توانخواهان برای سفرهای برون شهری (ریلی، هوایی و دریایی) از طریق سامانه فروش بلیط تاپ ثبت نام نموده و طبق کارت‌های اعتباری به میزان ۲۰ میلیون ریال برای هر معلول خرید بلیط را بصورت نیم بها انجام داده و از این خدمات استفاده می‌کنند.
محمدی فلاح با اشاره به مزایای این طرح بیان کرد: طبق مفاد این تفاهم نامه افراد دارای معلولیت از خدمات ایاب و ذهاب رایگان شهری و نیم بها بین شهری در مکان‌های مختلف بهره‌مند می‌شوند.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات