پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستگیری کلاهبردار سایبری کشوری در البرز

فرمانده انتظامی البرز از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای اینترنتی که اقدام به ۲۰۰ فقره برداشت غیرمجاز از حساب مالی کاربران فضای مجازی سراسر کشور از طریق فیشینگ کرده بود، خبر داد.

البرز- رمزگشایوز؛ پلیس البرز نوشت: سردار حمید هداوند روز چهارشنبه گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس فتا استان البرز، فعالیت مجرمانه یکی از کاربران در زمینه فیشینگ از طریق ارسال پیامک‌های حاوی لینک آلوده محرز و شناسایی و دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت.
وی در خصوص شیوه و شگرد این متهم گفت: این شخص با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده با موضوعات سهام عدالت و پیامک ثنا، کاربران را به صفحات جعلی هدایت و از طریق نصب بد افزار بر روی گوشی کاربر اقدام به دریافت رمز کرده و حساب آنها را خالی می‌کرد.
هداوند اضافه کرد: پس از چندین ماه تلاش بی‌وقفه و به کارگیری اقدامات فنی و پلیسی، هویت کلاهبردار شناسایی و با انجام اقدامات تخصصی این فرد از استان مرکزی به استان البرز هدایت و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.
فرمانده انتظامی البرز بیان کرد : ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این متهم حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.
وی با اشاره کشف اطلاعات ۲۰۰ حساب بانکی مردم از تلفن همراه متهم که مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند یادآورشد : تاکنون ۱۱۵ نفر از مالباختگان این پرونده در سراسر کشور شناسایی شده اند.

توقیف کامیون حامل ورق آلومینیومی قاچاق 
جانشین فرمانده انتظامی البرز از توقیف یک دستگاه کامیون حامل چهار تن ورق فویل آلومینیومی در شهرستان ساوجبلاغ در این استان خبر داد.
سرهنگ محمد نادربیگی گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ حین گشت زنی در آزادراه شهید فلاحی محدوده خروجی شهر هشتگرد به یک دستگاه کامیون حامل بار، مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی ماموران انتظامی از خودرو متوقف شده چهار تن فویل آلومینیومی قاچاق به ارزش ۳۵ میلیارد ریال کشف شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: در این زمینه یک نفر دستگیر و با تکمیل پرونده، متهم به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.

دستگیری سارقان منزل با ۱۵ فقره سرقت در کرج 
رئیس پلیس آگاهی البرز از دستگیری اعضای باند سارقان منزل با ۱۵ فقره سرقت در شهرستان کرج خبرداد.
سرهنگ حکمت اله شجاعی گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده سرقت از منزل به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان، بررسی تخصصی موضوع توسط کار آگاهان آغاز شد.
وی افزود: در همان تحقیقات اولیه کارآگاهان با توجه به اعتیاد شدید پسر خانواده به مواد مخدر و دارا بودن چندین فقره سابقه سرقت به نامبرده مظنون شده و او را به پلیس آگاهی دعوت کردند.
رئیس پلیس آگاهی البرز اضافه کرد: متهم در تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی ضمن اعتراف به سرقت از منزل مادرش با همدستی سه نفر دیگر، به ۱۴ فقره سرقت منزل دیگر در سطح شهرستان کرج نیز اعتراف کرد.
شجاعی با اشاره به دستگیری همدستان متهم در عملیات‌های جداگانه، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقدار قابل توجهی اموال مسروقه کشف و با شناسایی صاحب آنها تحویل مالباختگان شد.

دستگیری سارق مسلح درکرج 
فرمانده انتظامی کرج از دستگیری یک سارق مسلح در عملیات ضربتی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ پیمان گودرزی گفت: ماموران کلانتری ۱۱ مرکزی شهرستان کرج حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی خود به راننده یک دستگاه خودرو پژو پارس مشکوک و برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
وی با اشاره به استعلام پلاک خودرو و محرز شدن سرقتی بودن آن، افزود: متهم به محض دیدن ماموران قصد حمله کردن به آنها به وسیله سلاح سرد را داشت که ماموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح نامبرده را زمین‌گیر می‌کنند.
گودرزی با اشاره به انتقال متهم به مرکز درمانی گفت: در بازرسی از خودرو سارق یک قبضه سلاح گرم و چندین تیغه سلاح سرد و آلات استعمال مواد مخدر کشف شد.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات