جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

سازمان ملل: بیش از ۵۰ هزار زن باردار در غزه گرفتار شده‌اند

آژانس پناهندگان سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد: حدود ۵۰ هزار زن باردار در غزه گرفتار شده‌اند.

بین‌الملل- رمزگشانیوز؛ ایرنا به نقل از الجزیره انگلیسی نوشت: این آژانس افزود: روزانه ۱۸۰ نوزاد در غزه متولد می‌شوند.
این آژانس گفت که پزشکان و پرستاران در هفت مرکز سلامتی آنروا تمام تلاش خود را برای مراقبت از نوزادان تازه متولد شده و زنان باردار در خطر انجام می‌دهند.
این آژانس تاکید کرد: از ۲۲ مرکز سلامتی سازمان ملل در غزه تنها هفت مرکز فعال هستند.
بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت غزه روز یکشنبه از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۰۴۲۴ نفر خبر داد. در همین حال، منابع خبری از حملات شدید بمب‌افکن‌های این رژیم به مناطق مختلف غزه خبر می‌دهند.
وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که شمار قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۲۰ هزار و ۴۲۴ نفر رسیده است.
وزارت بهداشت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این تجاوزات را ۵۴ هزار و ۳۶ نفر اعلام کرد.
در همین راستا، خبرنگار شبکه الجزیره در غزه درباره اخرین تحولات حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این باریکه اعلام کرد که همزمان با حملات توپخانه‌ای، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات شدیدی را به اردوگاه جبالیا انجام دادند.
گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.
این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات