شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظارت‌ها بر منابع آب زیرزمینی البرز تشدید شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به محدودیت منابع آبی مطرح کرد: نظارت‌ها بر منابع آب سطحی و زیرزمینی و شناسایی چاه‌های غیرمجاز در این استان تشدید شد.

البرز- رمزگشانیوز؛ داود نجفیان افزود: شناسایی و جمع آوری ماشین آلات حفاری غیرمجاز و بستن چاه‌های غیرمجاز در ویلاها و مکان‌های دیگر از مهمترین برنامه‌های شرکت آب منطقه ای استان البرز است .
وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی یک هزارو۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز باید تا پایان امسال در استان البرز مسدود شود که تا کنون بیش از نیمی از آنها رفع اثر شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز با بیان اینکه ظرفیت منابع آب سطحی و زیر زمینی استان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب است ، گفت : کثرت جمعیت و برداشت‌های بی‌رویه سبب از دست رفتن بخش عمده این منابع آبی شده است.
نجفیان بیان کرد: بر همین اساس هوشمند سازی چاه‌های مجاز آب و شناسایی و مسدودکردن چاه‌های غیرمجاز مهمترین برنامه کاری شرکت آب منطقه‌ای البرز است.
وی گفت: تقویت سفره‌های آب زیرزمینی با استفاده از طرح‌های تغذیه مصنوعی در این استان با جدیت دنبال می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز ادامه داد: طرح جامع آبرسانی استان با حمایت دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۱ با هدف کاهش بار سفره‌های زیرزمینی و تامین آب ساکنان استان از محل ۲ سد کرج و طالقان برای افق ۱۴۳۰ آغاز شد و امروز شاهد به نتیجه رسیدن بخشی از این طرح در غرب و مرکز استان هستیم.
نجفیان گفت: تلاش ها بر این است تا پایان دولت سیزدهم بخش عمده این طرح تکمیل و بهره برداری شود چنانچه ساکنان شهرستان اشتهارد که سال‌ها از آب کم کیفیت و شور رنج می‌بردند اکنون به منابع آب شیرین و سالم دست پیدا کرده‌اند.
وی اظهار کرد: آب سد طالقان با تکمیل شبکه ۶۰ کیلومتری انتقال آب غرب البرز به زودی وارد شبکه آب شهرستان‌های اشتهارد و نظرآباد می‌شود.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات