سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

با اشاره به سندی که در دولت سیزدهم در زمینه تأمین نیازهای غذایی تدوین و رونمایی شد؛

معاون رئیس جمهور: ریل گذاری جدیدی در کشور آغاز شد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به سندی که در دولت سیزدهم در زمینه تامین نیازهای غذایی تدوین و رونمایی شده و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند، اشاره کرد و افزود: رونمایی از این سند سال گذشته موجب ریل گذاری در یک حرکت متفاوت و گسترده تر در این حوزه شد که مشخصه‌های مهم و برجسته ای در زندگی مردم دارد.

البرز- رمزگشانیوز؛ محمد اسلامی روز شنبه در نشست با رؤسای موسسه‌های تحقیقات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مستقر در کرج با بیان اینکه باید حرکتی عزت آفرین با قوت و قدرت در عرصه تولید دنبال کرد، افزود: این حرکت ها کاهش وابستگی را باید به دنبال داشته باشد که فناوری های هسته ای یکی از فناوری های قدرت ساز است.
وی با اشاره به اینکه فناوری هسته ای درزمانحاضر راهبردی تاثیرگذار است، اظهار کرد: همواره کشورهای توسعه یافته و پیشرفته با جمهوری اسلامی دشمنی می کنندتا به این فناوری دستیابی نداشته باشد.
اسلامی گفت: کشورهای پیشرفته جهشی بالا و قوی تر در فناوری هسته ای کار می کنند و این فناوری در این کشور ها رو به گسترش است که دلیل آن سهم و جایگاه این علم در پیشرفت و فدرت است.
معاون رئیس جمهور به سندی که در دولت سیزدهم در زمینه تامین نیازهای غذایی تدوین و رونمایی شده و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند، اشاره کرد و افزود: رونمایی از این سند سال گذشته موجب ریل گذاری در یک حرکت متفاوت و گسترده تر در این حوزه شد که مشخصه‌های مهم و برجسته ای در زندگی مردم دارد.
وی تصریح کرد: امروز با همین نقش و هدف این برنامه را دنبال می کنیم و ارتباطات و جهت گیری ها در سازمان انرژی اتمی برای عملیاتی کردن برنامه ها و اقدامات در راستای این هدف بوده که تاثیرات فناوری های هسته ای را در بخش های مختلف متجلی کنیم.
معاون رئیس جمهور گفت: در این مقطع زمانی کوتاهی کردن از پشتیبانی در امنیت غذایی نابخشودنی است زیرا تغییرات اقلیم یک واقعیت است و اگر رویکردهای خود را با الزامات آینده انطباق ندهیم و از اکنون برای آینده اقدام نکنیم نمی توانیم پاسخگو باشیم و باید آینده نگری را محقق کرد و یکسری تحقیقات را انجام داد.
وی افزود: در این چرخه نوآوری از صفر تا ۱۰۰ یعنی از ایده تا محصول است و باید ایده را به محصول تبدیل کنیم که تدبیل محصول چند مرحله دارد که یکی تحقیقات و دستیابی به نتیجه است و مرحله آخر تولید محصول و تجاری است که ایده به بخش اجرایی و صنعتی برود.
اسلامی اظهار کرد: در این مراحل معتقد هستیم در فرایند ترویج و آموزش و اطلاع رسانی که یک کار متفاوت است باید حضور داشته باشیم.
وی گفت: اکنون یک آمایش برای استقرار سامانه های پرتودهی هسته ای کشاورزی در کشور در قالب کار ترویجی و تحقیقی در دست اقدام است و این ا یک حوزه ریسک پذیر و ناشناخته است که مسوولیت آن را خودمان برعهده می گیریم ضمن اینکه بسیار علاقمند هستیم که در مراکز تحققیات آن را مستقر کنیم.
وی ادامه داد: با پرتودهی می توانیم انبارمانی و یا باقی مانده سموم و آفات را از محصول خارج کنیم تا حداقل ارزش افزوده ۳۰ درصدی داشته باشد که در اقتصاد خانوار و ملی تاثیر بگذارد .

سازمان انرژی اتمی یک مجموعه خط شکن و صف شکن است
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت : آماده هستیم تا فعالیت های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را پشتیبانی کنیم زیرا انرژی اتمی یک سازمان راهبردی،صف شکن و خط شکن است و این خط شکنی برای این است که مسیر باز شود و فعالیت را برای بخش خصوصی کشور فراهم کند و در فعالیت ها کنار شما هستیم.
وی گفت: پژوهشگاه سازمان انرژی اتمی اقدامات فاخری صورت گرفته و مهمترین هدف ما این است که هیچ تحقیقاتی را بدون سفارش دهنده‌ای که مطالبه گر صنعتی نداشته باشد انجام ندهیم.
اسلامی اظهار کرد: زمانی ۲۰ میلیارد ریال قرارداد با یک شرکت داشتیم که امروز به پنج هزار و۷۷۰ میلیارد ریال رسیده است که نشان می‌دهد بودجه تبدیل به برنامه اجرایی و قرارداد شده است.
وی تصریح کرد: نکته دیگر این است که آژانس انرژی اتمی سندی با فائو امضاء کرده است که کسانی که بیشترین مخالفت با ما را در هسته‌ای کردند خودشان بیشترین سهم را در تولیدات هسته‌ای داشتند.
اسلامی گفت: وقتی دشمنان خودشان به این سمت شتابان می‌روند تا با تغییرات اقلیم مبارزه کرده و ۱.۵ درجه دمای کره زمین را کاهش دهند و به قبل از انقلاب صنعتی دمای کره زمین را برگردانند یک گام بزرگی است که با ما در آن دشمنی می کنند.
وی افزود: ما در این تصمیم حکیمانه که رهبر انقلاب بر آن تاکید کرده اند بایستی با حرکت شتابان‌تری به پیش ببریم و انرژی پاک تولید کنیم و در این راه از تمام ظرفیت‌های فناوری هسته ای استفاده کنیم.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: با افزایش بهره وری و اصلاح ژنتیک باید نسل خودمان و نسل فرهیخته ایرانی را همواره امنیت غذایی و سلامتش را پایدار نگه داشته و آن را گسترش دهیم.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات