شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

۴۱ باند جرایم سایبری در البرز کشف و به مراجع قضایی معرفی شد

رئیس پلیس فتا البرز از کسب رتبه برتر پلیس فتا استان در کشف جرایم سایبری درکشور خبر داد و گفت: درسال جاری ۴۱ باند جرایم سایبری دراین استان کشف و به مراجع قضایی معرفی شده است.

البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: از مجموع باندهای کشف شده ۱۲ باند اسکیمری، هفت باند کلاهبرداری اینترنتی، هفت باند فیشینگ، سه باند واتساپی و باند هک نفوذ و اخاذی بوده است.
وی دربخش دیگری ازسخنان خود از کسب رتبه برتر پلیس فتا استان البرز در کشف جرایم سایبری درکشور خبرداد.
جلیلیان بیان کرد: پلیس فتا این استان، در حوزه پیشگیری و کشف جرایم سایبری برای دومین سال متوالی، طی سال جاری رتبه اول کشوری را کسب کرده است.
وی گفت: طی ارزیابی های انجام شده در رده پلیس‌های فتا کشور، استان البرز در حوزه‌های مختلف پیشگیری، کشف و مقابله با جرایم سایبری موفق شد تا رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهد.
رئیس پلیس فتا البرز اظهار کرد: یکی از برنامه‌های پیشگیری در این استان برنامه‌های فرهنگی از جمله ارائه نکات آموزشی و پیشگیری درخصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی بوده به صورت گسترده بوده که کارشناسان پلیس فتا به جدیت دنبال می‌کنند. وی یادآورشد: کارشناسان پلیس فتا برای مصون سازی کاربران از تهدیدات و آسیب های اینترنتی به صورت شبانه روزی این فضا را مورد پایش قرار داده و با مجرمین و کلاهبرداران سایبری که مخل نظم و امنیت باشند طبق قانون برخورد خواهد شد.
جلیلیان تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از جرایم سایبری بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات