جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثبت اشتغال ۴۴ هزار البرزی در سامانه ملی اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: از مجموع ۴۹ هزار نفر سهمیه تعیین‌شده البرز تا کنون اشتغال ۴۴ هزار نفر آنها در سامانه ملی ثبت اشتغال به ثبت رسیده است.

البرز- رمزگشانیوز؛ عبدالله دارایی اظهار کرد: مابقی تعهدات سهمیه اشتغال  البرز و فراتر از آن تا پایان  سال جاری محقق خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز افزود: در سفر رئیس جمهور به استان البرز از کاهش نرخ بیکاری در این استان ابراز رضایتمندی شد.
وی با اشاره به سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان طالقان همزمان با سفر هیات دولت به البرز بیان کرد: در این سفر نیازهای مختلف شهرستان طالقان بررسی و به هیات دولت منعکس شد .
دارایی گفت: طی ۲ سال گذشته کارهای خوبی در بخش های مختلف استان در حوز‌ه‌های تعاونی‌ها، اشتغال، کار تولید و سرمایه‌گذاری داشته‌ایم.

رفع مشکلات تعاونی ها
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز رفع مشکل یک هزار و۵۰۰ واحدمسکونی پس از ۱۲ سال بلاتکلیفی در شهر جدید مهستان را نمونه بازر خدمات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۲ سال اخیر برشمرد.
وی اظهار کرد: در حوزه تعاونی ها برنامه آسیب شناسی داشتیم که بخش عمده آسیب ها مربوط به تعاونی های مسکن است .
دارایی با بیان اینکه اکنون حدود چهار هزار تعاونی ثبت شده در بخش های مختلف البرز وجود دارد ، گفت : از این تعداد یک هزار و۱۴۲ تعاونی آنها با اشتغالزایی ۱۳ هزار نفر فعال هستند.
وی بیان کرد: طرح ساماندهی تعاونی های البرز در دست اقدام است و تعاونی های غیر فعال منحل خواهند شد.
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: در حوزه صادرات و ارز آوری تعاونی‌های البرز فعال هستند و تا کنون نیز ۱.۶ همت سرمایه گذاری و مشارکت در بخش تعاون البرز به ثبت رسیده است که ۹۶ درصد سهم مردم و چهار درصد در حوزه دولتی و تسهیلاتی است.
دارایی گفت: این میزان سرمایه گذاری بخش تعاون در استان به جهت تولید و سرمایه‌گذاری اقتصادی عملکرد خوبی است و به سمت تقویت کردن تعاونی‌ها پیش می‌رویم.

تقویت تعاونی های روستایی و دانش بنیان
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز بیان کرد: در زمان حاضر بخش زیادی از مشکلات در حوزه تعاونی‌های البرز برطرف شده و نارضایتی‌ها کاهش یافته است؛ تلاش ها بر تقویت تعاونی‌های توسعه روستایی، شهری، دانش بنیان معطوف شده و طی یکسال گذشته ۱۳۰ تعاونی در این بخش‌ها شکل گرفته است .
دارایی گفت: در بخش روابط کار، بازرسی کار و نظارت بر مسائل ایمنی ، سازش درون کارگاهی ، هیات های درون اختلاف و تشخیص اقداماتی در البرز انجام گرفته و زمان رسیدگی به پرونده های اختلاف کارگری و کارفرمایی در این استان کاهش یافته است .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز ادامه داد: در بخش یارانه‌ها، کالا برگ الکترونیکی ، حمایت از مادران شیرده شاغل و بحث آزمایش های ژنتیک اتباع خارجی که همسران ایرانی دارند نیز فعالیت موثری در البرز داشته‌ایم.

صدور ۶ هزار مجوز اشتغال خانگی 
دارایی اظهار کرد: در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی اشتغالی روستایی و تبصره ۱۸ و مرتبط با بخش اشتغالزایی البرز تحول اساسی شکل و روند اجرایی کار به خوبی پیش می‌رود.
وی گفت: امسال ۶ هزار مجوز اشتغال خانگی در البرز صادر شده است که تا پایان سال بیشتر می‌شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز بیان کرد: در بخش تسهیلات تبصره ۱۶ که تسهیلات قرض الحسنه اشتغال بوده سال گذشته ۶ هزارو۵۷۰ میلیارد ریال پرداختی داشتیم که به بخش اشتغال استان کمک شده است. وی گفت : اکنون نرخ نرخ بیکاری در البرز ۷.۴ درصد است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به البرز در میز خدمت اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی طی سه روز در البرز ۴۰۰ نفر مراجعه کردند و ۷۰ درصد مراجعات اشتغال بود.

یک هزار و۱۷۰ میلیارد ریال سهم مشاغل خانگی البرز
مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز  در این نشست اعلام کرد: امسال یک هزار و۱۷۰ میلیارد ریال  تسهیلات برای مشاغل خانگی این استان تعیین شده است.
ابراهیم شادمهر افزود:  این اعتبار از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی در اختیار متقاضیان مشاغل خانگی قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: هر چند سهمیه البرز یک هزار و۱۷۰ میلیارد ریال  در بخش مشاغل خانگی تعیین شده اما دستگاه های اجرایی مذکور رقمی بیش از این عدد یعنی یک هزار و۴۰۰ میلیارد ریال پرونده برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانکها معرفی کرده اند.
شادمهر گفت: براین اساس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۳۱۴ پرونده برای دریافت ۳۸۵ میلیارد ریال به بانکها معرفی کرده که تاکنون ۱۹۷ ریال آن دریافت شده است.
 مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کار تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز افزود: جهاد کشاورزی استان ۷۰ طرح برای دریافت ۱۰۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بانک‌ها ارائه کرد که تا کنون ۲۹ میلیاردو۵۰۰ میلیون ریال آن محقق شده است.
همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکیل ۲۱۸ پرونده تسهیلاتی به ارزش ۲۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا کنون ۱۳۵ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده است.
اداره کل صنعت، معدن و تجارت البرز نیز با ارائه ۶۳۸ پرونده برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی با درخواست ۶۱۶ میلیاردو۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات، تا کنون ۳۲۵ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال برای متقاضیان حوزه این صنعت وام دریافت کرده است.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات