یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

راه‌اندازی گمرک تخصصی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی پیام

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام مستقر در استان البرز از راه‌اندازی گمرک تخصصی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام خبر داد.

البرز- رمزگشانیوز؛ اکبر قنبرپور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد: اکنون حدود ۵۸ درصد شرکت‌های مستقر در این منطقه در حوزه آی.سی.تی و تجهیزات الکترونیک فعال هستند که این رقم  تا پایان دولت سیزدهم به ۷۰ درصد خواهد رسید.
قنبرپور با بیان اینکه ۳۲۰ واحد تولیدی و صنعتی در این منطقه تا کنون با اولویت واحدهای مرتبط با آی.سی.تی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تصریح کرد: پیش‌بینی می شود که این رقم تا پایان امسال به ۳۶۰ شرکت برسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه‎اندازی گمرک تخصصی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام اشاره کرد و افزود: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مرتبط با هدف راه‌اندازی این گمرک در فرودگاه پیام تا کنون پیاده‌سازی شده است.
مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: به همین منظور اقداماتی از جمله، ایجاد نمایندگی دفتر پست جمهوری اسلامی ایران، استقرار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه تخصصی با هدف ارزیابی تجهیزات حوزه فناوری و رایزنی‌هایی برای برقراری پروازهایی به مقصد دوبی و شهر شنزن چین از فرودگاه پیام صورت گرفته است.
قنبرپور تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته و دیگر برنامه‌های در دست اقدام که در حال پیاده‌سازی آنها هستیم، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان امسال، نخستین گمرک تخصصی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام تکمیل و فعال شود.
قابل ذکر است؛ منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مراکز مهم اقتصادی کشور است.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات