جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

خط تولید جدید انواع واکسن‌های نو ترکیب در موسسه رازی افتتاح شد

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه موسسه رازی یکی از واحدهای بزرگ تولید واکسن در کشور است، گفت: این موسسه بیش از ۸۰ درصد انواع واکسن‌های انسانی، ۹۰ درصد واکسن‌های دامی و بیش از ۳۲ درصد واکسن‌های طیور کشور را تولید می‌کند.

البرز- رمزگشانیوز؛ محمدعلی نیکبخت روز جمعه ۱۷ آذرماه در مراسم افتتاح پروژه خط تولید جدید انواع واکسن‌های نوترکیب که در موسسه رازی برگزار شد، اظهار کرد: موسسه رازی بیش از ۸۰ درصد انواع واکسن‌های انسانی، ۹۰ درصد واکسن‌های دامی و بیش از ۳۲ درصد واکسن‌های طیور کشور را تولید می‌کند.
وی در ادامه تصریح کرد: این موسسه یکی از واحدهای بزرگ تولید واکسن در کشور است و افتتاح خط تولید امروز، یکی از نیازهای بزرگ کشور در حوزه تولید واکسن را برطرف خواهد کرد.
نیکبخت خاطرنشان کرد: فعالیت‌های دیگری در این مجموعه در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با انجام آن‌ها حوزه تولید واکسن در کشور توسعه پیدا کند.
گفتنی است، خط تولید واکسن‌های نو ترکیب با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان به علاوه سه میلیون یورو با ظرفیت تولید سالانه حدود ۲۰۰ میلیون دز واکسن امروز به بهره برداری رسید.
در ساخت این پروژه تمام اصول و قوانین GMP جهانی و استانداردهای اروپایی رعایت و اجرا شده و مقدمه ای برای همکاری‌های مشترک جهانی است.
علاوه براین، تجهیزات و دستگاه‌های نصب شده در این ساختمان، از معتبرترین شرکت های سازنده خریداری و از جدیدترین تکنولوژی‌های صنعت واکسن سازی استفاده شده است.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات