دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله رئیسی تأکید کرد

نقش مهم خیرات در گره‌گشایی از مسائل و مشکلات بشریت

رئیس جمهور با اشاره به نقش مهم خیرات در گره‌گشایی از مسائل و مشکلات بشریت، گفت: بسیاری از موسسات و مجموعه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و خدماتی در سطح دنیا با تکیه بر اقتصاد خیرات و وقف اداره می‌شود.

البرز- رمزگشانیوز؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی جمعه شب در دیدار با خیرین حوزه سلامت استان البرز که در دانشکده پزشکی استان برگزار شد، افزود: کارکرد وقف و نذر در جامعه برای نشر معارف اسلامی و همچنین گره‌گشایی از مسائل اقتصادی و رفع مشکلات جامعه بشری بسیار مهم و غیرقابل انکار است.
وی با تاکید بر اهمیت وقف و خیرات در گره‌گشایی از مشکلات اجتماعی بشر،‌ اظهار کرد: وقف ریشه‌های بسیار بنیادی دارد و در فرهنگ دینی و آموزه های اسلامی ما نیز وقف و خیرات جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی دارد.
آیت‌الله رییسی ادامه داد: امروزه موضوع خیرات در حوزه‌های اقتصادی هم مطرح است به گونه ای که علاوه بر اقتصاد خصوصی،‌ دولتی و تعاونی،‌ اقتصاد خیرات هم تعریف شده است.
وی تصریح کرد: بسیاری از موسسات و مجموعه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و خدماتی در سطح دنیا با تکیه بر اقتصاد خیرات و وقف اداره می‌شود.
رئیس جمهور همچنین با بیان رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا تا پایان دولت سیزدهم و با اشاره به اینکه مشکل کم آبی سه هزار و ۶۰۰ روستا با کمک و مشارکت خیرین رفع شده است، افزود: تا پایان دولت سیزدهم، تنش آبی ۱۰ هزار روستای کشور به طور کامل حل و فصل خواهد شد.
آیت‌الله رئیسی با اشاره ارزش کار خیرین، گفت: مشارکت در ساخت مدرسه، بیمارستان و مراکز درمانی از جمله کارهای ارزشمند و بزرگی است که ثواب بسیاری را نصیب خیرین می کند و دولت وظیفه دارد در این حوزه، تسهیل‌گر و حامی باشد.
رئیس جمهور اظهار کرد: وقتی فردی با تمام امکانات و دارایی خود برای یک کار بزرگ به میدان می‌آید، دولت هم وظیفه دارد به تعهداتش در این رابطه عمل کرده و ضمن تسهیل امرو، بستر مناسب را برای انجام کار فراهم کند.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات