دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح جامع محیط زیستی برای اشتهارد و کل استان تهیه می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از آمادگی تهیه طرح جامع محیط زیستی برای شهرستان اشتهارد و برای کل استان خبر داد.

البرز- رمزگشانیوز؛ علی سلاجقه همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به البرز با حضور در شرکت دانش‌بنیان فارمد پلاست افزود: یکی از مشکلات در حوزه زیست محیطی شهرستان اشتهارد کمبود نیروی انسانی در گشت‌های شبانه و پایش واحدهای صنعتی است که باید این روند اصلاح شود و این در حالی است که این نیروها تا کنون کار را به صورت جهادی و خالصانه انجام داده‌اند.
وی با اشاره به معضلات زیست محیطی فراوانی در شهرستان اشتهارد در بخش منابع آب و خاک، اظهار کرد: این معضلات سلامت مردم را به خطر انداخته و باید همین الان جلوی کار را بگیریم که یکی از مهمترین معضلات از سمت شهرک‌های صنعتی اشتهارد به وجود می‌آید.
سلاجقه با بیان اینکه شهرک صنعتی اشتهارد چند صد کیلومتر زمین و آب را تا رودخانه شور از بین ‌می‌برد که این قابل پذیرش نیست و باید نهایتا تا پایان سال، این آلودگی متوقف شود، گفت: اجازه نمی‌دهیم که از ابتدای سال ۱۴۰۳، یک قطره از این پساب‌ وارد رودخانه شور شود و باید در این رابطه، بحث اعتبارات لازم را در دولت مطرح کنم و همچنین می‌توانیم صندوق ملی محیط زیست را نیز پای کار بیاوریم.
معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه آمادگی داریم تا طرح جامع محیط زیستی برای شهرستان اشتهارد و برای کل استان را تهیه کنیم، افزود: بارگذاری صنعتی در اشتهارد حدود 6 برابر متوسط کشوری است و این شهرستان دیگر کشش بارگذاری سنگین مانند صنایع فولاد را ندارد و فقط گنجایش بارگذاری در حوزه مواد غذایی در این منطقه قابل قبول است.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه سفر اول رئیس جمهور به استان البرز پربرکت بوده و این استان ۶۰ تا ۷۰ درصد اعتبارات استانی را دریافت کرده است، گفت: مردم باید نتیجه این سفرها را در زندگی خود ببیند و اجازه نمی‌دهیم برخی سوءمدیریت‌ها، ماحصل سفرهای استانی را زیر سوال ببرد.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات