چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

یمن صبح امروز دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار داد

نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای از هدف قراردادن دو کشتی متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی طی صبح امروز (یکشنبه) خبر داد.

بین‌الملل- رمزگشانیوز؛ ایرنا به نقل از وبگاه انصارالله نوشت: در ادامه بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است: نیروهای مسلح یمن صبح امروز پس از رد پیام‌های هشدارآمیز از سوی دو کشتی «یونیتی اکسپلورر» و «شماره ۹» علیه آنها در تنگه باب المندب عملیات نظامی انجام دادند.
طبق این بیانیه، کشتی اول هدف موشک نیروی دریایی و کشتی دوم هدف پهپاد نیروی دریایی یمن قرار گرفت.
این بیانیه افزوده است: عملیات هدف گیری پس از آن انجام شد که دو کشتی پیام‌های هشدار نیروهای دریایی یمن را رد کردند.
در ادامه این بیانیه تاکید شده است: تا زمان توقف تجاوزات اسرائیل به برادران استوار ما در نوار غزه، به جلوگیری از تردد کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و دریای عرب ادامه خواهند داد.
نیروهای مسلح یمن مجدداً به همه کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های مرتبط با این رژیم هشدار داد که در صورت تخطی از آنچه در این بیانیه و بیانیه‌های قبلی صادر شده توسط نیروهای مسلح یمن آمده است، به هدف قانونی ارتش یمن تبدیل خواهند شد.
این بیانیه پس از آن صادر شد که شبکه خبری الجزیره عصر امروز به نقل از یک مقام پنتاگون نوشت، چند موشک و پهپاد از یمن به سوی ناوشکن آمریکایی کارنی و چند کشتی تجاری در دریای سرخ شلیک شد.
الجزیره همچنین به نقل از منابع دریانوردی یمنی گزارش داد، یکی از کشتی‌هایی که به نظر می‌رسد «اسرائیلی» بوده، توسط انصارالله در دریای سرخ هدف حمله قرار گرفت‌.
همچنین روزنامه انگلیسی تلگراف به نقل از شرکت امنیت دریانوردی «آمبری» نوشت: یک کشتی با پرچم باهاما در سواحل غربی یمن هدف یک موشک قرار گرفته‌است.
در همین حال، شرکت دریانوردی رژیم صهیونیستی «تسیم» اعلام کرد که «به دلیل حمله پهپادی به دو کشتی در سواحل یمن، مسیر دریانوردی خود را تغییر دادیم».
آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس صبح امروز یکشنبه مدعی شده بود که این آژانس گزارش‌هایی از فعالیت پهپادی و یک انفجار احتمالی در تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دریافت کرده است.
این آژانس ادعا کرد که منشا این فعالیت پهپادی یمن است و از کشتی‌ها در نزدیکی این منطقه خواست تا مراتب احتیاط را رعایت کنند.
نیروهای دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.
نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات