دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح برخورد با خودروهای آلاینده در البرز تشدید شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از اجرای طرح تشدید برخورد قانونی با وسایل نقلیه آلاینده با توجه به کاهش کیفیت هوا در مناطق مختلف این استان خبرداد و گفت: ورود خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی به معابر درون شهری به دلیل افزایش آلایندگی در استان البرز ممنوع است.

البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ حمدالله رحمتی‌پور اظهار کرد: طی ماه جاری یک هزار و ۹۲۱ وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی و دودزا و ۴۳۸ دستگاه کامیون فاقد مجوز در استان البرز اعمال قانون شده است.
رحمتی‌پور گفت: خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی باید برای رفع نقص فنی به مراکز خدمات خودرویی و معاینه فنی منتقل شوند.
وی افزود: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهرها، این طرح با شدت بیشتری انجام می‌شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: خودروهایی که عمر تولید آن‌ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.
وی یادآور شد: اکنون ۲۲ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد سه مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستان‌های کرج، نظرآباد، اشتهارد و ۱۹مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شامل ۲ مرکز در نظرآباد، سه مرکز در ساوجبلاغ، چهارمرکز در فردیس، یک مرکز در اشتهارد و بقیه در شهرستان کرج قرار دارند.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات