جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مراسم صدمین سالروز تولد جلال آل احمد در طالقان برگزار می‌شود

فرماندار طالقان از برگزاری یکصدمین سالروز تولد جلال آل احمد در طالقان خبر داد.

البرز- رمزگشانیوز؛ علی مهدوی فرماندار طالقان با اشاره به برگزاری یکصدمین سالروز ولادت جلال آل احمد گفت: این مراسم ساعت ۹:۳۰ شنبه ۱۱ آذرماه در فرهنگسرای جلال آل احمد طالقان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: جلال آل احمد نویسنده و روشنفکری است که در تهران متولد شده، ولی خانواده‌اش اصالتا اهل روستای اورازان طالقان هستند.
وی با بیان اینکه جلال جایگاه ویژه‌ای در ادبیات معاصر دارد، توضیح داد: آثار داستانی او، به نوعی حکایت بزرگی از تجربه‌های شخصی، حکایت‌هایی گویای زندگی، مسیر تحولات فکری و تجربیات عملی‌اش و دریافت‌های دوران زندگی‌اش است.
مهدوی ادامه داد: جلال آل‌احمد خودش را به آنچه دریافت می‌کند متعهد می‌دانست که نوعی رسالت در آفرینش ادبی و انتقال آن با زبانی قابل فهم به دیگران است.
وی توضیح داد: جلال در نثر، داستان و نیز کتاب‌ها برای خودش نوعی تعهد و رسالت قائل است و شفاف، گویا، مختصر و کوتاه نویس است که در نهایت اختصار پیام خود را به مخاطب منتقل می‌کند و عاری از هرگونه پیچیدگی در انتقال پیام است.
مهدوی تصریح کرد: از لحاظ زبانی نیز نثر آل‌احمد ساده، قابل فهم برای همگان است و از واژگان و تعابیری استفاده می‌کند که در بین مردم رایج است.
وی در خصوص آثار جلال آل‌احمد سخن گفت و افزود: آثار آل‌احمد شامل داستان‌ها، سفرنامه‌ها، مقالات و یادداشت‌های ادبی است که به قلم خود او است و ترجمه‌هایی مانند آلبر کامو، بیگانه، داستایوسکی، آندره ژید و... که مجموعه همه این آثار در حدود ۴۰ اثر است که از وی برجای مانده است.
فرماندار طالقان اضافه کرد: آثار برجای مانده از جلال آل‌احمد نشان دهنده این موضوع است که او در عمر کوتاه خود فردی با تلاش و پرکاری بوده است.
وی توضیح داد: برای حضور در این مراسم از خواهرزاده این نویسنده و یک استاد جلال شناس هم دعوت شده و علاوه براین، جمعی از دانشجویان استان هم حضور خواهند داشت.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات