چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رسانه آمریکایی: اسرائیل آماده تمدید توقف درگیری‌ها تا ۹ روز است

همزمان با اعلام حماس مبنی بر آمادگی برای توافق جامع تبادل اسرا با اسرائیل، یک رسانه آمریکایی نیز اعلام کرد: اسرائیل آماده است توقف درگیری‌ها را تا ۹ روز تمدید کند.

بین‌الملل- رمزگشانیوز؛ ایرنا نوشت: «باراک راوید» خبرنگار اسرائیلی تارنمای آمریکایی آکسیوس که به تازگی به شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا بعنوان تحلیلگر مسائل سیاسی پیوسته است، در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: مقامات اسرائیلی اعلام‌ کرده اند در صورتی که حماس متعهد به آزادی ۱۰ گروگان در هر روز شود، اسراییل آماده است وقفه در درگیری ها را تا ۹ روز تمدید کند.
«غازی حمد» عضو دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با شبکه الجزیره بر آمادگی این جنبش برای دستیابی به یک توافق جامع درباره تبادل اسرا درصورت جدی بودن رژیم صهیونیستی در این خصوص تاکید کرد و گفت: با وجود شواهدی مبنی بر نقض توافق توسط رژیم اشغالگر، اما آتش بس تاکنون خوب پیش رفته است. هنوز کمک های بشردوستانه زیادی به شمال نوار غزه نرسیده است.
وی تاکید کرد: برای دستیابی به آتش بس پایدار باید تضمین‌های بیشتری وجود داشته باشد.ما به میانجی‌گران شواهدی ارائه کردیم که نشان می‌دهد رژیم اشغالگر، آتش‌بس فعلی را نقض می‌کند. اگر اشغالگران قصد جدی برای آزادی اسرا دارند، ما آمادگی کامل برای انعقاد یک معامله جامع را داریم.
بر اساس این گزارش، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.
به دنبال پایان آتش ‌بس موقت چهار روزه میان  حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است.
جنبش حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.
گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر، حملات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه بوده و حمایت غرب از این رژیم به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی داده است.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات