دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده در البرز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای آلاینده در البرز خبر داد و گفت: طرح برخورد قانونی با وسایل نقلیه آلاینده با توجه به کاهش کیفیت هوا در مناطق مختلف این استان تشدید شده است.

البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ حمدالله رحمتی‌پور اظهار کرد: براین اساس ورود خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی به معابر درون شهری به دلیل افزایش آلایندگی در استان البرز ممنوع است.
وی اضافه کرد: شهروندان از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند.
رحمتی پور گفت: طی یک ماه گذشته تا کنون، ۸۳ هزار ۴۹۱ وسیله نقلیه اعمال قانون شده که از مجموع آنها ۸۳هزارو ۲۲۴ دستگاه خودرو فاقد معاینه فنی و دودزا و همچنین ۲۶۷ دستگاه کامیون فاقد مجوز بوده است.
وی اضافه کرد: در این مدت ۳۲ وسیله نقلیه دودزا نیز به تعمیرگاه منتقل شده است.
وی افزود: خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی باید برای رفع نقص فنی به مراکز خدمات خودرویی و معاینه فنی منتقل شوند.
رئیس پلیس راه البرز بیان کرد: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها با شدت بیشتری انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: شهروندان تا حد ممکن از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند.
رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن‌ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.
وی یادآورشد: طی این مدت نیز نمایندگان پلیس راهور، شهرداری ، حمل ونقل و استانداری عملکرد هشت مرکز معاینه فنی در استان البرز را مورد بازبینی قرار دادند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: اکنون ۲۲ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد سه مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستان‌های کرج، نظرآباد، اشتهارد و ۱۹مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شامل ۲ مرکز در نظرآباد، سه مرکز در ساوجبلاغ، چهارمرکز در فردیس، یک مرکز در اشتهارد و بقیه در شهرستان کرج قرار دارند.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات