دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرمانده سپاه البرز: کلیدواژه «امید» نیاز اصلی کشور و ملت است

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با بیان اینکه اقدامات دولت سیزدهم موجب امیدآفرینی در بین مردم شده است، گفت: کلیدواژه «امید» در زمان حاضر نیاز اصلی کشور و ملت ما است.

البرز- رمزگشانیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا روز پنجشنبه همزمان با هفته بسیج در نشست تخصصی فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب و گرامیداشت شهدای خبرنگار غزه که در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد به تشکیل جبهه واحد انقلابی در مقابل آرایش دشمن در فضای رسانه ای تاکید کرد و افزود: برای مقابله با جریان رسانه ای قوی دشمن باید یک جبهه واحد تشکیل دهیم تا دشمن نتواند در این جبهه رسوخ کند و نفوذ داشته باشد.
وی یکی از وظایف جبهه واحد انقلابی را امید آفرینی در جامعه دانست و افزود: کلید واژه «امید» در زمان حاضر نیاز اصلی کشور و ملت انقلابی ایران است و اقدامات گسترده ای که توسط مسوولان در این انقلاب انجام می شود مایه امید برای مردم است.
وی تصریح کرد: دشمن به دنبال اشاعه ناامیدی در بین مردم است ولی فعالان رسانه ای باید امیدآفرینی باشند که با عنوان جهاد امیدآفرینی نام گرفته تا اقدامات مناسب در استان باید منعکس شود.
فرمانده سپاه استان البرز به یکی از اقدامات امیدآفرین در استان اشاره کرد و گفت: در استان البرز در ماه های گذشته زندان رجایی شهر کرج به عنوان بزرگترین زندان امنیتی کشور تعطیل شد که چقدر در نگاه حقوق بشر اثرگذار است و توانستیم بر روی این اقدام بسیار بزرگ دولت و قوه قضاییه برای مردم به خوبی امیدآفرینی کنیم تا برای مردم تبدیل به مراکز فرهنگی و موزه شود.
وی با بیان اینکه در جبهه رسانه ای استان چقدر بر روی این دستاورد خوب استان مانور داده شد؟ افزود: رسانه ها و جبهه انقلاب بایستی از مسوولان مطالبه گری کنند زیرا مردم و ملت خط قرمز ما هستند که این مطالبه گری باید همراه با ارایه راهکار باشد نه اینکه تخریب کنند.
وی مطالبه گری را در دولت سیزدهم مورد حمایت تمام مسوولان دانست و اظهار کرد: رسانه ها باید مطالبه گر باشند و حرف مردم را به گوش مسوولان برسانند که در این دولت موضوع مطالبه گری مورد حمایت تمام مسوولان است.
امروزه جنگ از جغرافیای سرزمینی و مرزها به قلمرو ذهن ها رسیده است
فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه امروزه جنگ از جغرافیای سرزمینی و مرزها به قلمرو ذهن ها رسیده است، گفت: در عصری قرار داریم که رشد شتابان و فراوان اطلاعات و ارتباطات سرسام آور و خیره کننده است و کسی نمی توانند کتمان کننده این رشد باشد.
وی اظهار کرد: بنا به گفته تحلیلگران ، جهان در حال تبدیل شدن به صحنه نبرد و رزم ایده و اندیشه ها است و امروز قضاوت بسیاری از مردم بر مبنای واقعیت موجود در جامعه نیست بلکه بر مبنای تصویری است که از یک واقعیت در ذهن و فکر آن ها شکل گرفته است.
در فتنه سال گذشته رسانه به وجود آورنده حوادث بود
حیدرنیا گفت: این تصویرسازی شاید قاطبه آن به وسیله رسانه های دیداری، مکتوب، مجازی و یا شنیداری باشد که از جمله آن ها اتفاقاتی است که در سال گذشته رخ داد که یک جنگ ترکیبی دشمنان بر علیه نظام به راه انداخت که در این جنگ فقط رسانه وظیفه انتشار اخبار را نداشت بلکه رسانه خود حادثه را به وجود می آورد.
وی افزود: رسانه در بیان جنگ روایت ها نقش غیرقابل کتمانی داشت و پدیده ای که سال گذشته اتفاق افتاد یک ظاهر و باطنی داشت که ظاهرش شاید فوت یک خانم بود ولی باطنش یک جنگ احزابی که دشمنان بر علیه این نظام به راه انداخته بودند.
حیدرنیا با بیان اینکه در این جنگ ترکیبی روزهای سختی را پشت سرگذاشتیم، اظهار کرد: اکنون پس از فروکش کردن این جنگ به زوایای آن می توانیم اشاره کنیم که در جنگ ترکیبی محیط منازعه پیچیده تر، سخت تر و متنوع تر بود.
وی نقش رسانه در این جنگ ترکیبی را بسیار پررنگ دانست و گفت: وظیفه اصلی خبرنگاران به عنوان دست اندرکاران رسانه های انقلاب بیان و معرفی دستاوردهای این انقلاب برای نسل جوان است چرا که برای حضور مقتدرانه و کنشگر در این فضای رسانه ای وظایفی دارید که از جمله آن ها می توان قوی ساختن خود و دیکته این اقتدار در حوزه رسانه است که این معرفی باید در فضای حقیقی و مجازی اتفاق بیافتد.
فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه شما اصحاب رسانه باید فضای رسانه ای کشور را مدیریت کنید، تاکید کرد: خبرنگاران باید حضور جریان ساز در این فضا داشته باشند زیرا بعضی مواقع اثر این جریان سازی ها برای همیشه به جای می ماند.
ساکنان یهودی سرزمین اشغالی در حال برگشت به وطن اصلی خود هستند
حیدرنیا با اشاره به اینکه در این چند روز اخیر در سرزمین های اشغالی اتفاقاتی در حال رخ دادن است، گفت: رژیم جعلی و پوشالی صهیونیستی یک رژیم نامشروع است که سرزمین مسلمانان و فلسطینی ها را غصب کرده و تمام یهودیان جهان را در آنجا متمرکز کرده است.
وی افزود: مردم یهودی این سرزمین یک نیروی گریز از مرکز پیدا کرده اند زیرا پیوستگی به آن سرزمین ندارند و به دنبال بهانه به بازگشت به وطن اصلی خود را دارند بطوریکه بعضی ها رفته اند تابعیت کشورهای مادری خود را گرفته اند و نامگذاری فرزندانشان نامگذاری سرزمین مادری شان است.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی برای ماندگاری مردم در این سرزمین چهار راهبرد داده که اول به همه صهیونیست ها و یهودی ها القا کرده که ناامنی در آن طرف مرز است که یا کرانه باختری و یا نوار غزه است که طوفان الاقصی که بزرگترین و منحصربه فردترین عملیات در تاریخ تشکیل گروه های مقاومت و حماس بود خط بطلانی بر این راهبرد بود و نشان داد که ناامنی در داخل مرزها هم است.
فرمانده سپاه استان البرز دومین راهبرد را تسلط و اشراف اطلاعاتی مسلم در حوزه های امنیتی و اطلاعاتی دانست و گفت: این راهبرد یک برگ برنده و راهبردی است که این رژیم جعلی همیشه به مردمان خود القا می کند که با طوفان الاقصی دچار بطلان شد.
وی راهبرد سوم را القای پشتیبانی قوی آمریکا از امنیت و تمامیت ارضی رژیم صهیونیستی در تمام لحظات عنوان کرد و افزود: این در حالی است که آمریکا پس از این عملیات و فروکش کردن آن به داد رژیم صهیونیستی رسید که این راهبرد سوم نیز به بطلان شد.
وی راهبرد چهارم را ارتش قوی با آموزش های سخت و پیچیده و تجهیزات خوب دانست و گفت: وقتی رزمندگان حماس وارد سرزمین های اشغالی شدند یک گلوله از سمت نظامیان به طرف رزمندگان حماس شلیک نشد و یک شهید نداشتند زیرا رژیم صهیونیستی در یک غافلگیری شدید قرار گرفتند.
راهبردهای رژیم صهیونیستی با طوفان الاقصی فروریخت
حیدرنیا افزود: پس چهار راهبرد بقای رژیم صهیونیستی با طوفان الاقصی در هم پاشید، فروریخت و هیمنه این رژیم شکست.
وی تصریح کرد: برای هر ارتش بدترین موضوع این است که یک شاخصه برای پیروزی نداشته باشد و اکنون شاخصه پیروزی رژیم صهیونیستی چیست و چون ندارد اگر کل غزه را اشغال کند باز هم شاخصه پیروزی ندارد و هر چقدر پیروزی به دست بیاورد در حوزه تاکتیکی است در حالیکه مهم پیروژی در حوزه راهبردی است که با شکست مواجه شده است.
وی جنگ این روزها را برای رژیم صهیونیستی جنگ اشباح عنوان کرد و گفت: از یک هزار و ۶۰۰ تانک مرکاوا و نفربر این رژیم تاکنون بیش از ۳۵۰ مورد منفجر شده و باز هم منفجر می شود زیرا جنگ اشباح شده است زیرا نیروهای مقاومت حماس این تجهیزات نظامی رژیم اشغالگر قدس را در نزدیکترین فاصله مورد حمله قرار می دهند که در این فاصله قدرت دفاعی این ماشین آلات هیچ کاربردی ندارد و منفجر می شود.
حیدرنیا افزود: اکنون هزینه جنگ برای رژیم صهیونیستی روزانه ۱.۵ میلیارد دلار است ضمن اینکه روزانه ۴۰۰ میلیون دلار این رژیم در حوزه توریسم در حال ضرر است و تمام مدارس و دانشگاه هایش نیز تعطیل هستند و تمام مهمانسراها و پناهگاه هایش پر از جمعیت است و دچار استیصال شده است.
وی اظهار کرد: در علم نظامی شهادت کودکان و زنان فلسطینی برای این رژیم دستاوردی ندارد و اگر ما ۴۰ سال تبیین می کردیم رژیم صهیونیستی و جنایات، در این ۴۰ روز اتفاقاتی که با کودک کشی رژیم صهیونیستی افتاد سراسر مردم دنیا به پا خاسته اند و از این مردم مظلوم حمایت می کنند حتی در خود رژیم صهیونیستی و کشورهای طرفدار این رژیم مردم قیام کرده اند.
فرمانده سپاه استان البرز گفت: رژیم صهیونیستی لحظه ای که جنگ را تمام کند سراشیبی سقوطش آغاز می شود و فرموده مقام معظم رهبری که اسراییل کمتر از ۲۵ سال نابودی خود را می بیند محقق می شود.
در پایان این مراسم از تعدادی از فعالان رسانه‌ای پیشکسوت و فعال بسیجی تجلیل شد.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات