چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنج هزار و ۴۰۰ برنامه هفته بسیج در البرز برگزار می‌شود

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با بیان اینکه سپاه استان برای هفته بسیج اجرای پنج هزار و ۴۰۰ برنامه را پیش‌بینی کرده است، مطرح کرد: برنامه‌های هفته بسیج از روز دوشنبه آغاز و تا یکشنبه ۵ آذر ادامه دارد که ۵۲ عنوان برنامه در قالب ۵ هزار و ۴۰۰ برنامه در سطح استان البرز برگزار می‌شود.

البرز- رمزگشانیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا روز شنبه در نشستی که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با تبریک فرارسیدن چهل و چهارمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفان، افزود: زمانی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمان تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی آن زمان و ده‌ها میلیونی امروز را صادر کردند کسی نمی توانست این ذهنیت را داشته باشد بسیج به جایگاهی برسد که گره‌گشای بسیاری از مشکلات جهان اسلام که به ظاهر ناگشودنی است، بشود.
وی بیان کرد: حماس که امروز خواب را از چشم رژیم صهیونیستی گرفته یکی از دستاوردهای مقاومت برگرفته از بسیج است و امروز حماس و جبهه مقاومت هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را به زیر کشیده اند.
حیدرنیا گفت : امروز اقدامات کور رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مردم مظلوم و کودکان و زنان بی گناه غزه به واسطه استیصال در مقابل رزمندگان جبهه مقاومت است که الگوگیری این جبهه رزمندگان ایرانی دفاع مقدس هستند.
وی گفت: زمانی که بسیج تشکیل شد، وظیفه صیانت و نگهبانی از دستاوردهای نظام و انقلاب را برعهده گرفت و اگر به نقش بی بدیل بسیج نگاه شود این نقش نه تنها قابل کتمان، پوشش و انکار هست بلکه این نقش پررنگی در ایجاد امنیت و آرامش خاطر در جامعه داشته است.
حیدرنیا بسیج را یک تشکل مردمی سازمان یافته دانست و افزود: بسیج نقش پررنگی در امنیت داخلی و مقابله با ناآرامی ها و همچنین هشت سال دفاع مقدس و دفاع از کیان این مرز و بوم و جان و ناموس مردم داشته است که در این راه هزاران نفر از جوانان این کشور جان خود را تقدیم کردند.
وی تصریح کرد: بسیج در قالب اقشار مختلف کنشگری در عرصه های فرهنگی، حضور فعال در سازندگی کشور و اقدامات محرومیت زدایی داشته که از افتخارات ما بسیجیان است.
حیدرنیا همچنین به دیگر اقدامات بسیج در خدمات اجتماعی، کرونا، کمک های مومنانه و کمک به مردم در حوادث و بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: پیشرفت های علمی بسیج در موضوعات مختلف علمی و الگوسازی بسیج در سراسر دنیا به عنوان یک نهاد پیشگام و پیشرو در عرصه های مختلف قابل تقدیر است.
فرمانده سپاه استان البرز این افتخار و سرافرازی ایران را در اثر خلوص و اقتدار بسیجیانی دانست که هر زمان لازم بوده است بدون هیچ چشمداشتی حضور یافته اند.

اجرای ۵۲ عنوان برنامه در هفته بسیج
حیدرنیا با بیان اینکه در هفته بسیج پنج هزار و ۴۰۰ برنامه در قالب ۵۲ عنوان برنامه پیش بینی شده است، گفت: شعار محوری امسال هفته بسیج «بسیج، امید ملت ایران» تعیین شده است که از روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه جاری آغاز می‌شود.
وی به ارایه برنامه های پیش بینی شده هفته بسیج پرداخت و افزود: از جمله این مراسم، اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه برای زوج های جوان کم برخوردار، راه اندازی ۳۲۲ شورای امر به معروف در سطح استان (یپمان همسنگر)، اختتامیه استانی مسابقات قرآنی بسیج (شعار جان فدای قرآن) در کانون شهید سبحانی و برگزاری ۸۸۰ نشست تبیینی و بصیریتی است.
وی برپایی ۴۴۰ مورد نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای بسیج، برگزاری ۲۵۰ اردوی راهیان پیشرفت (اعزام دانش آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، بسیجیان به کارخانجات، پارک های علم و فناوری و هوافضا) برای ۱۰ هزار نفر از بسیجیان، برگزاری ۴۴۰ مورد مسابقات فرهنگی هنری دستاوردهای بسیج و انقلاب و برگزاری ۱۰۶ مراسم آبروی محله و یادواره خانگی شهدا را از دیگر این برنامه ها برشمرد.
فرمانده سپاه استان البرز از دیگر این برنامه ها را برگزاری ۴۴۰ مورد کارگاه و نشست آموزشی آسیب های اجتماعی، سبک زندگی و سواد رسانه، برگزاری اردوهای جهانی و خدمت رسانی توسط گروه های جهادی برای ۷۰ گروه، ۴۴۰ مورد تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و پیشکسوتان، رزمایش کمک مومنانه با توزیع ۵۰ هزار بسته کمک معیشتی، برپایی ۱۱۰ مورد میز خدمت با حضور مسوولان ادارات و نهادها و اجرای پاتوقی گروه های هنری سرود و تئاتر با موضوع بسیج و غزه به تعداد ۸۸ مورد عنوان کرد.
وی به برگزاری ۴۴۰ مورد مسابقات ورزشی در رشته های مختلف و با حضور اقشار مختلف اشاره کرد و افزود: در نخستین روز از هفته بسیج رزمایش جهادگران فاطمی با حضور ۴۴۰ گروه جهادی برگزار می شود ضمن اینکه افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی عمرانی و سازندگی با ۴۴۰ پروژه داریم که از جمله این طرح ها آسفالت جاده در نظرآباد و پنل خورشید محمدشهر است.
وی با بیان اینکه در اولین روز از هفته بسیج اعزام ۴۴ تیم جهادی پزشکی توسط بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم استان آغاز می شود، اظهار کرد: برطرف کردن مشکلات هفت روستا به همت بسیج مهندسین عمران، احداث، تکمیل و مرمت ۳۳۶ خانه در مناطق محروم به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال، اجرای ۳۰ پروژه آب شرب روستایی، قنات و آب کشاورزی به ارزش ۵۴۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و اجرای ۱۱ پروژه بهسازی معابر راه و پل روستایی به ارزش ۱۵ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات در هفته بسیج البرز است.

اجرای ۲۸۰ هزار مترمربع آسفالت ریزی توسط بسیج
حیدرنیا ادامه داد: همچنین ۲۵۰ پروژه رنگ آمیزی و بازسازی مدارس به ارزش۸۰ میلیارد ریال، ۲۷ پروژه کارگاه اشتغال به ارزش ۲۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، اجرای ۶ پروژه گلزار شهدا به ارزش ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، ۱۳ پروژه آسفالت به ارزش ۲ هزار و ۴۴۵ و ۲۷۰ میلیون ریال اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون ۲۸۰ هزار مترمربع آسفالت ریزی در استان توسط بسیج انجام شده است، اضافه کرد: پرداخت ۲ هزار و ۹۶ مورد تسهیلات به ارزش یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال، اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر توسط ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه مردم یار، ایجاد ۲۲ تعاونی و ۲۷ کارگاه تجهیز شده و تشکیل ۷۴۷ نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات خرد و خانگی از دیگر این اقدامات است.
فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون ۱۵۱ هزار و ۸۶۵ بسته معیشتی به ارزش یک هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال در استان توزیع شده است، گفت: همچنین در این مدت ۲۳۰ سری جهیزیه برای زوج های جوان کم برخوردار تهیه و توزیع شده که درصدد هستیم این عدد را تا پایان سال جاری و شب عید نوروز به یک هزار سری برسانیم.
حیدرنیا به آزادسازی ۷۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد نیز اشاره کرد و افزود: پویش نذر خون، همایش پیشگامان رهایی، تجلیل از فرماندهان یگان های شهید سلیمانی و گردهمایی و تجلیل از کارمندان بسیجی، نمایشگاه استانی طرح اسوه، همایش فرهنگیان بسیجی و نشست فعالان رسانه ای جبهه انقلاب و گرامیداشت شهدای خبرنگار غزه از دیگر برنامه های هفته بسیج است.
وی به اجتماع طلاب و دانشجویان و اعزام ۱۸۰ نفر از این افراد به حرم امام راحل و حضور سه هزار و ۷۰۰ خادم شهدا در گلزار شهدای سطح استان نیز به تعداد ۱۰ مراسم اشاره و اظهار کرد: آیین متمرکز استانی این مراسم در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) مهرشهر کرج برگزار می شود ضمن اینکه سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه های استان توسط فرماندهان نواحی سپاه استان برگزار می شود.
حیدرنیا به رزمایش ۱۰ هزار نفری بسیجیان در روز جمعه آینده اشاره کرد و گفت: همچنین اردوی جهادی سه روزه واکسیناسیون دام در سطح روستاها و نشست نخبگان منتقدین و معتمدین اقشار بسیج و رزمایش سراسری گشت های اطلاعاتی و امنیتی به تعداد ۱۲ برنامه در سطح استان برگزار می شود.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات