چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

البرز متمرکز بر توسعه شرکت‌های با فناوری بالا

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز از تمرکز البرز بر توسعه شرکت‌های با فناوری بالا خبر داد و گفت: با توجه به گستره محدود جغرافیایی، تمرکز این استان بر راه‌اندازی و توسعه صنایع دانش‌بنیان با فناوری و ارزش افزوده بالا است و بر همین اساس شورای دانش‌بنیان‌ها در البرز آغاز به کار کرده است.

البرز- رمزگشانیوز؛ محمدانصاری افزود: اکنون ۱۱۸ واحد تولیدی دانش‌بنیان با فناوری بالا در این استان در دست ساخت، تکمیل و راه‌اندازی قرار دارد.
وی بیان کرد: در مجموع ۴۳۳ شرکت دانش‌بنیان فعال و در دست اجرا طی ۲ ماه گذشته در این استان شناسایی شده است که تا کنون ۲۱۸ واحد دانش بنیان صنعتی با فناوری بالا استان البرز در سامانه ثبت ریچستر شرکت‌های دانش‌بنیان به ثبت رسیده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: از مجموع ۴۳۳ شرکت دانش بنیان فعال و غیر فعال شناسایی شده استان، ۳۴۵ واحد آنها در عرصه صنعتی و مابقی در دیگر بخش‌ها مجوز فعالیت دریافت کرده اند.
انصاری اظهار کرد: اکنون نیز سه هزارو۶۷۵ واحد تولیدی و صنعتی در استان البرز فعالیت دارند که تعداد آنها در حال افزایش است.
مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان البرزبا بیان اینکه امروز شاهد فعالیت صنایع برای تامین نیازهای داخلی هستیم افزود: در کنار فعالیت صنایع و سایر بخش رسانه‌های جمعی نیز برای ایجاد نشاط و امید آفرینی تلاش وافر دارند.
وی بیان کرد: در حوزه دانش بنیان طی چند ماه اخیر در راستای تحقق شعار سال طرح‌هایی را آغاز کردیم هر چند که البرز محدودیت‌های زیادی در توسعه دارد.
انصاری کمبود و ضعف زیر ساخت‌ها را از مشکلات استان برشمرد و گفت: با توجه به حجم انبوه سرمایه‌گذاران در بخش تولید و صنعت به لحاظ ارائه زیرساخت‌های و انرژی لازم برای تولید با مشکل مواجه هستیم.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز با یادآوری این نکته که البرز به لحاظ وسعت کوچک ترین استان کشور است، گفت: بر همین اساس جهت گیری توسعه اقتصادی استان بیشتر به سمت و سوی صنایع فناور و دانش محور با دانش بالا است.
وی ادامه داد: این نوع شرکت‌ها ارزش افزوده بالا ایجاد می‌کنند و متناسب با وسعت استان باید از این صنایع بهره گرفت.
وی تاکید کرد: تمرکز البرز بر راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان است و بر همین اساس اتاق فکر در این استان شکل گرفته است.
مدیرکل صنعت، معدن وتجارت البرز گفت: وسعت استان ایجاب می‌کند که از یک سو دامنه تولید متوقف نشود و از سوی دیگر متناسب با فضای موجود ارزش افزوده خلق کنیم.
وی با بیان اینکه البرز به لحاظ دانش‌بنیان‌ها، چهارمین استان کشور است، افزود: بر اساس تاکیدات استاندار و مراجع علمی شورای دانش‌بنیان‌ها را در این استان راه‌اندازی کردیم.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات