پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رفع مغایرت‌های اساسی طرح تفصیلی کرج ابلاغ شد

شهردار کرج از ابلاغ رفع مغایرت‌های اساسی طرح تفصیلی این کلانشهر از جمله تغییر محدوده حریم شهر از سوی استانداری البرز خبر داد و گفت: در مراحل اولیه تهیه طرح تفصیلی آتی کرج، بنا شد این مغایرت‌ها رفع و در قالب طرح توجیهی در اختیار شورای عالی شهرسازی و معماری قرار بگیرد و به عنوان سندی مجزا به تصویب برسد.

البرز- رمزگشانیوز؛ مهرداد کیانی روز چهارشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت طرح تفصیلی کلانشهر کرج افزود: در روند تهیه طرح تفصیلی کرج برخی مغایرت‌های اساسی از جمله تغییر محدوده وحریم شهر، انتزاع فردیس، تغییر مرز کرج به واسطه عبور بزرگراه شمالی، الحاق روستای محمودآباد و تغییرات محدوده شهری به واسطه افزایش جمعیت شناسایی شد.
وی ادامه داد: در مراحل اولیه تهیه طرح تفصیلی آتی کرج، بنا شد این مغایرت‌ها رفع و در قالب طرح توجیهی در اختیار شورای عالی شهرسازی و معماری قرار بگیرد و به عنوان سندی مجزا به تصویب برسد.
شهردار کرج گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در اواخر مهرماه سال جاری شاهد تصویب رفع مغایرت‌های اساسی طرح جامع کرج توسط شورای عالی شهرسازی و معماری بودیم.
کیانی با بیان اینکه رفع این مغایرت‌ها با برگزاری چندین نشست کمیته فنی و بررسی کارشناسی به تصویب رسید، گفت: با این اقدام بخش عمده‌ای از موانع موجود در مسیر تهیه و اجرای طرح تفصیلی آتی کرج رفع می‌شود.
وی بیان کرد: مغایرت‌های طرح تفصیلی کلانشهر کرج چند روز گذشته از طریق معاونت عمرانی استانداری البرز اعلام شد که باید منتظر ابلاغ مغایرت‌های طرح جامع کرج باشیم تا بتوانیم از آن به عنوان ملاک عمل در حوزه‌های مختلف شهرداری استفاده کنیم.
کلانشهر کرج دارای ۱۰ منطقه شهری است که حدود ۲ سال از پایان اعتبار طرح تفصیلی قدیمی آن گذشته است.
در طرح تفصیلی تمام کاربری‌های مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی، فضای سبز و حریم و محدوده شهری مشخص می‌شود که هر طرح تفصیلی برای ۱۰ سال اعتبار دارد.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات