چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کتابخانه مرکزی البرز در زندان سابق رجایی شهر جانمایی شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج از جانمایی کتابخانه عمومی مرکزی استان البرز در مجموعه ساختمان‌های زندان سابق رجایی‌شهر کرج خبر داد.

البرز- رمزگشانیوز؛ یحیی رمضانی روز یکشنبه در نشست مدیران کرج ضمن گرامیداشت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی گفت: راه‌اندازی کتابخانه مرکزی استان البرز از دغدغه‌های دیرینه مسئولان استان بود که اکنون شرایط راه‌اندازی آن فراهم شده است.
وی بیان کرد: یک طبقه از ساختمان زندان سابق رجایی‌شهر به این کتابخانه اختصاص یافته که پس از تحویل این فضا اقدام لازم برای مناسب‌سازی و تجهیز آن به عمل می‌آید.
فرماندار کرج گفت: با هماهنگی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج شهرداری کرج فضای محوطه بیرونی این ساختمان برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی زیباسازی خواهد شد.
وی افزود: عملیات احداث و تکمیل کتابخانه در شهرهای تابعه کرج برای جبران کمبود سرانه‌های فرهنگی و افزایش زمینه مطالعه عمومی استمرار دارد.
رمضانی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های کشورهای توسعه یافته میزان مطالعه و کتابخوانی است، ادامه داد: استان البرز باسوادترین استان بعد از شهر تهران است و باید بسترهای مطالعه عمومی در آن افزایش یابد.
وی اظهار کرد: برای توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای باید همانند نهضت مدرسه‌سازی، نهادهای خیریه کتابخانه ساز را توسعه داد و شیوه‌های ترغیب و تشویق را تغییر دهیم و ذائقه‌های جدیدی را برای مشارکت خیرین بکار بگیریم.
قابل ذکر است؛ زندان رجایی‌شهر کرج خردادماه امسال با دستور رئیس قوه قضائیه تعطیل شد.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات