جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشگیری از وقوع جرایم در حوزه میراث فرهنگی با انعقاد تفاهم‌ مشترک

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل البرز از امضاء تفاهم‌نامه همکاری با اداره‌کل میراث فرهنگی البرز با هدف پیشگیری از ارتکاب جرایم در این حوزه خبر داد.

البرز- رمزگشانیوز؛ فرید نجف‌نیا در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به اهمیت صیانت از آثار و میراث فرهنگی، تاریخی و هنری کشور گفت: این تفاهم‌نامه با هدف حفظ ارزش‌های فرهنگی و تاریخی، توسعه گردشگری و پاسداشت هویت فرهنگی و تمدنی استان البرز منعقد می‌شود.
وی حفاظت از میراث فرهنگی و تمدنی این سرزمین را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی و فرهنگی برای تمام اقشار جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: برای این موضوع باید اهمیت حفاظت از آثار تاریخی و باستانی را در جامعه، به ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها آموزش داد و افراد و گروه‌های مختلف را به حفظ و حراست از آثار تاریخی تشویق کرد.
نجف‌نیا اجرای قوانین در حوزه میراث فرهنگی را ضامن حفظ و حراست از این آثار دانست و این موضوع را وظیفه همه افراد علاقمند به فرهنگ و میراث تاریخی این کشور عنوان کرد.
دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز ضمن اشاره به غنای میراث فرهنگی و آثار تاریخی استان البرز، انجام اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از سرقت، تعرض و تجاوز به میراث ملی، فرهنگی و صنایع دستی استان و پیشگیری از تخریب بناهای تاریخی، حفاری غیرمجاز، انتقال، قاچاق و خرید و فروش اشیا و آثار عتیقه را لازم و ضروری دانست و افزود: برخورد با این جرایم مورد توجه جدی دستگاه قضائی استان است.
نجف‌نیا خاطرنشان کرد: به منظور هماهنگی بیشتر و پیشبرد و عملیاتی کردن مفاد این تفاهم نامه، هر یک از طرفین فردی را به عنوان نماینده تعیین کردند و زمینه‌های اجرای برنامه‌های مشترک فراهم شده است.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات