دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

شورای شهرستان به صورت ویژه پیگیر مطالبات مردم ماهدشت و گرمدره است

رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج گفت: با انحلال شورای اسلامی شهر گرمدره و ماهدشت به موجب قانون قائم مقامی اداره می‌شوند که به صورت ویژه در خدمت مردم این مناطق هستیم.

البرز- رمزگشانیوز؛ در نشست خبری شورای اسلامی شهرستان کرج که با حضور علی قاسم پور رئیس شورای شهرستان کرج، مهدی شهبازی نائب رئیس، کریم قدیانلو دبیر، حسن زارع رفیع خزانه دار و محمد مهرزاد سخنگوی شورای شهرستان کرج با حضور خبرنگاران برگزار شد، علی قاسم پور با تشریح عملکرد شورای شهرستان گفت: با توجه به این که دو تا از شهرهای ماهدشت و گرمدره به صورت قائم مقامی اداره می شوند، اعلام آمادگی داریم تا به صورت ویژه پیگیر مشکلات و مسائل این دو شهر باشیم.
علی قاسم پور گفت: مدیریت امور عمومی شهرستان به عنوان رهبر برگزاری جلست شورا و رسیدگی به امور عمومی شهرستان ها بر عهده شورای اسلامی شهرستان است.
رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج افزود: برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهرستانی حل و فصل اختلافات و مشکلات شهرستانی تصویب بودجه و برنامه‌های شهرستانی و رسیدگی به مسائل اجتماعی و فرهنگی مناطق کمالشهر، محمدشهر، آسارا، گرمدره، ماهدشت و بخش مرکزی کرج از وظایف این شورا است.
قاسم پور گفت: شهرستان کرج با جمعیتی که هر لحظه بر آن افزوده می شود دارای مشکلات فراوانی است که با انحلال دو شورای ماهدشت و گرمدره شورای شهرستان به عنوان شورای جایگزین به وظایف خود عمل می کند.
این مسئول خاطر نشان کرد: رئیس شورا به عنوان نماینده شهرستان در برخی از موارد به ویژه در ارتباط با سایر سطوح اداری، مردم و رسانه‌ها عمل کرده و مذاکرات ملی ومنطقه ای، ارتباط با وزارتخانه ها و دیگر نهادها و همین طور ارتباط برای رسیدگی به مسائل شهرستان را نیز شامل می شود.
قاسم پور تاکید کرد: با توجه به مشکلات ماهدشت و گرمدره که فاقد شورا هستند و به موجب قانون منحل شده اند به مردم عزیز اعلام می کنم که مسئولیت رسیدگی به مشکلات و امور این دو حوزه برعهده ماست و اگر چنانچه مطالباتی از شورای شهر خود دارند با توجه به جایگاه حقوقی و اختیارات استاندار ما هم پیگیر مشکلات و مسائل آنان خواهیم بود.
این مسئول با تشریح عملکرد شورای شهرستان کرج گفت: مصوبات برای استانداری و فرمانداری ارسال می شود و مصوبه ای نداشتیم که روی زمین مانده باشد و با هماهنگی‌هایی که انجام می شود مشکلات بررسی و مرتفع می‌شوند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج با اشاره به مشکلات شهرهای اقماری تاکید کرد: سبک زندگی که قرار بود انسان محور باشد خودرو محور شده و با توجه به مشکلات حمل و نقل عمومی امکانات لازم برای مردم مهیا نیست به همین جهت شاهد ترافیک در شهرهای اقماری کرج هستیم.
قاسم پور در بخش دیگری از سخنانش به به درآمد پایدار اشاره کرد و گفت: شهرداری ها باید به سمت درآمد پایدار رفته و کدهای درآمدی آنان فعال شده تا در بخش عمران و خدمات شهری ارائه خدمات دهند اما آن چیزی که اتفاق می افتد باعث نگرانی است چرا که تنها از درآمد ارزش افزود و جرائم کمیسیون ماده 100 اداره شهر است.
این مسئول اظهار امیدواری کرد: هر چند استاندار البرز ابلاغ کرده اند که باید این درآمدها در حوزه عمرانی هزینه شود که ما امیدواریم این دستور استاندار روی زمین نمانده و اجرایی شود.
رئیس شورای شهرستان کرج در پاسخ به سوال خبرنگاران که با وجود انحلال شورای شهر ماهدشت و گرمدره نظارت بر عملکرد مدیریت شهری آن چگونه است؛ گفت: شورای شهر ماهدشت و گرمدره به موجب قانون منحل شده، اما مراجعاتی نیز داشته ایم حال آن که استانداری نیز پیگیر مشکلات است، اما با این وجود اگر چنانچه دسترسی مردم کم است، اعلام آمادگی کرده ایم تا موضوعات این دو شهر در شورای شهرستان مطرح و مشکلات مرتفع شوند.


خانی نژاد- خبرنگار زمان



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات