سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

احراز صلاحیت ۴۴۵ داوطلب مجلس در حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج از احراز صلاحیت ۴۴۵ نفر داوطلب در حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: پنج نفر برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری نام‌نویسی کردند.

البرز- رمزگشانیوز؛ یحیی رمضانی افزود: با پایان زمان بررسی احراز صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیات اجرایی مورد تایید قرار نگرفته و یا احراز نشده می توانند به مدت چهار روز از تاریخ ۲۱ آبان از ساعت هشت صبح الی ۱۸ تنها از طریق مراجعه به نشانی الکترونیکی وزارت کشوربه آدرس الکترونیکی  keshvar.moi.ir اعتراض خود را به صورت مستدل ثبت کنند.
وی اظهار کرد: پس از ثبت نام تعداد ۵۲۷ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در حوزه انتخابیه فرمانداری کرج ( کرج، فردیس و اشتهارد)، روند بررسی صلاحیت های داوطلبان با حضور اعضای هیات اجرایی، حقوقدانان و هیات نظارت از تاریخ چهارم آبان ماه آغاز شد و تا ۱۸ آبان ماه نیز ادامه داشت.
وی افزود: بر این اساس صلاحیت ۴۴۵ نفر مورد تایید هیات اجرایی قرار گرفت و برای ۲۸ نفر نیز پاسخی از سوی مراجع پنجگانه دریافت نشد.
فرماندار کرج ادامه داد: همچنین صلاحیت تعداد ۵۴ نفر نیز با توجه به بررسی سوابق پنج ساله اجرایی احراز نشد.
فرماندار مرکز حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد در ادامه با اشاره به پایان بررسی احراز صلاحیت های داوطلبان مجلس دوازدهم و اعلام وصول نتایج به صورت مکتوب به هیات نظارت گفت: نتایج تایید یا احراز نشدن صلاحیت داوطلبان نیز در مورخ ۱۸ و ۱۹ آبان ماه به شخص داوطلب نیز اعلام وصول شد.

روند ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه کرج
رمضانی در ادامه با اشاره به تعداد ثبت نام داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این حوزه انتخابیه نیز گفت: از زمان شروع ثبت نام های داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از تاریخ ۱۴ تا ۲۰ آبان ماه جاری تعداد ثبت نام کنندگان در حوزه انتخابیه استان البرزپنج نفر بوده اند که سه نفر از حوزه انتخابیه استان (فرمانداری کرج) و ۲ نفر نیز از قم و وزارت کشور نام نویسی کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: امروز زمان پایان ثبت نام داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز می باشد و داوطلبان باید تا قبل از پایان زمان قانونی ساعت ۱۸ نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
حوزه انتخابیه کرج ، فردیس و اشتهارد دارای ۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفند ماه امسال برگزار می شود.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات