جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

غزه به جهنمی در زمین تبدیل شده است

سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گفت: اگر جهنمی روی زمین وجود داشته باشد، آن شمال غزه است.

بین‌الملل- رمزگشانیوز؛ ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: ینس لائرک، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در نشستی خبری در ژنو با بیان اینکه اگر جهنمی روی زمین وجود داشته باشد، آن شمال غزه است؛ افزود: اگرچه کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به جنوب نوار غزه می‌رسند، اما نمی‌توانند کمک‌ها را به بخش شمالی نوار غزه که صدها هزار نفر هنوز در آن ساکن هستند، منتقل کنند.
گروهی از کارشناسان سازمان ملل اخیرا هشدار داده‌اند که فلسطینی‌ها «در معرض خطر جدی نسل‌کشی» قرار دارند، درحالی که رژیم اسرائیل به محاصره کامل نوار غزه ادامه می‌دهد.
به گفته مقامات فلسطینی، تاکنون حداقل ۱۰ هزار و ۸۱۲ فلسطینی از جمله ۴ هزار و ۴۱۲ کودک و ۲ هزار و ۹۱۸ زن در حملات رژیم صهیونیستی به غزه شیهد شده‌اند.
پیش از این، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار تحقیق درباره استفاده اسرائیل از "سلاح‌های انفجاری قوی" در غزه شد و گفت که این بمب‌ها باعث تخریب بی‌رویه در غزه شده است.
بر اساس این گزارش، ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی در نشستی خبری گفت که اسرائیل باید به استفاده از چنین سلاح‌هایی در منطقه پرجمعیت که محل سکونت ۲. ۳ میلیون فلسطینی است، پایان دهد.
این مقام سازمان ملل که به امان پایتخت اردن سفر کرده است، افزود: بمباران گسترده غزه توسط اسرائیل، از جمله استفاده از سلاح‌های انفجاری قوی در مناطق پرجمعیت به وضوح تأثیرات انسانی و حقوق بشری ویرانگری داشته است. این حملات باید مورد بررسی قرار گیرند. این حملات نامتناسب و ناقض قوانین بشردوستانه بین المللی هستند و ما بسیار نگران هستیم.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات