سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین مطرح کرد

نقش اثرگذار سفیران و سرکنسولگران ایران در حوزه دیپلماسی سیاسی و اقتصادی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با اشاره به نقش اثرگذار سفیران و سرکنسولگران کشور در حوزه دیپلماسی سیاسی و اقتصادی اظهار کرد: باید از طریق رایزنی‌ها و ارتباطات موثر آنها در وزارت امور خارجه زمینه لازم برای حضور درخشان‌تر در عرصه تجارت جهانی و رویدادها و بازارهای بین‌المللی فراهم‌ شود.

البرز- رمزگشانیوز؛ روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز نوشت: محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن با حضور در ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین در شانگهای ضمن حضور در پایون ایران از توانمندی‌های تولیدی و صنعتی کشورمان از جمله غرفه‌های نمایشگاهی استان البرز در این رویداد بازدید کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در جریان این بازدید و دیدار با فعالان اقتصادی البرز اظهار امیدواری کرد که در سال‌های آتی با تمهیدات ویژه، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین حضور یابند.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که از اکنون برای حضور پویاتر فعالان اقتصادی ایران در رویدادهای بین‌المللی سال‌های آتی همانند نمایشگاه واردات شانگهای چین انجام خواهد شد، گفت: در این قالب حضور متمرکز، شاخص‌تر و در کنار آن با ارائه تنوع بیشتری ازمحصولات شاخه‌های مختلف تولیدی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران در چنین رویدادهای مهمی مدنظر است.
سفیر ایران در بخش دیگری از ضرورت‌های مهم به منظور حضور درخشان‌تر در عرصه تجارت جهانی و رویدادها و بازارهای بین‌المللی سخن گفت و افزود: با توجه به نقش مهم سفیران و سرکنسولگران کشورمان در حوزه دیپلماسی سیاسی و اقتصادی، این موارد به یقین از طریق رایزنی‌ها و ارتباطات موثر آنها در وزارت امور خارجه دنبال خواهد شد.
وی به دنبال بازدید از غرفه‌های نمایشگاهی صنایع غذایی البرز و تولیدات ارائه شده از دیگر بخش‌های خدماتی و صنعتی استان در این نمایشگاه در گفت‌و‌گو با فعالان اقتصادی، نقطه‌نظرات و دیدگاه آنها در خصوص مشکلات مرتبط به حوزه صادرات و تجارت خارجی را دریافت کردند.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات