پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ورود شهرجدید مهستان به حوزه فعالان اجتماعی و تشکل‌های مردم‌نهاد

سرپرست شرکت عمران شهرجدیدمهستان استان البرز اعلام کرد: برای افزایش مشارکت عمومی، این شهر به حوزه تشکل‌های مردم‌نهاد و فعالان فرهنگی و اجتماعی ورود کرده است.

البرز- رمزگشانیوز؛ ذبیح‌الله زارع روز سه‌شنبه در حاشیه همایش فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرجدید مهستان و مدیران شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید کشور گفت: اکنون این شهر با کاستی‌ها و مشکلات زیرساختی در بحث فرهنگی، هنری و ورزشی مواجه است.
وی ادامه داد: بر همین اساس نیازهای فرهنگی، ورزشی، هنری و اجتماعی محله‌های شهر جدید مهستان با کمک شهروندان و نخبگان شهر شناسایی و نسبت به تامین این نیازها اقدام خواهد شد.
سرپرست شرکت عمران شهرجدید مهستان گفت: در بودجه سال آینده، طرح‌های متعددی در بخش‌های فرهنگی و زیرساختی این شهر پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه شهرجدید مهستان به عنوان الگو در بهره‌گیری از نظرات شهروندان پیش خواهد رفت، افزود: تلاش‌ها براین است تا بتوان نیازهای مختلف این شهر را مشارکت شهروندان برطرف کرد.
زارع گفت: نشست‌های ماهانه با شهروندان شهرجدید مهستان به عنوان یک برنامه کاری دنبال می‌شود تا سطح مشارکت عمومی افزایش یابد.
سرپرست شرکت عمران شهرجدید مهستان ادامه داد: این شهر به عنوان پیشتاز در جشنواره شناسایی استعدادهای برتر شهروندان شهرهای جدید کشور درصدد شناسایی نخبگان فرهنگی، هنری، اجتماعی، علمی، ورزشی و مذهبی است.
وی افزود: مشارکت شهروندان در برنامه‌های مدیریت شهری به وحدت، انسجام عمومی و تقویت هویت فرهنگی شهر کمک خواهد کرد.
وی ساخت فرهنگسراها، خانه‌های هنر، سالن‌های آمفی‌تئاتر و دیگر مراکز فرهنگی را از برنامه‌های اولویت‌دار شرکت عمران شهرجدید مهستان نام برد.
گفتنی است؛ شهرجدید مهستان با جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر با تکمیل و واگذاری واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن جمعیت آن از ۵۰۰ هزار نفر فراتر خواهد رفت.
شکل‌گیری این شهر از اواخر دهه ۶۰ آغاز شد و با ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ دامنه شهری آن گسترش یافت.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات