شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مستندات اعلام جرم علیه رژیم صهیونیستی جمع‌آوری شد

معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه مطرح کرد: مستنداتی را جمع‌آوری کردیم و از طریق این مستندات با کمک رؤسای هلال احمر و صلیب سرخ دیگر کشورها علیه صهیونیست‌ها اعلام جرم خواهیم کرد.

جامعه- رمزگشانیوز؛ ایرنا نوشت: معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در نوار غزه گفت: رژیم صهیونیستی در انجام این جنایت‌ها که ریشه ۷۵ ساله دارد، تنها نیست و نباید اجازه دهیم این حقیقت به فراموشی سپرده شود.
کاظم غریب آبادی در نشست واکاوی نقش حقوق بین‌الملل و بشردوستانه در خصوص فجایع غزه که روز سه شنبه به میزبانی هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی ظرف یک ماه گذشته انواع جنایات را در نوار غزه مرتکب شده است.
وی تأکید کرد: این اقدامات رژیم صهیونیستی جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی، نسل زدایی و پاکسازی نژادی و قومی است.
معاون امور بین الملل قوه قضاییه مصادیق انجام جنایات از سوی رژیم صهیونیستی را متعدد دانست و گفت: تا کنون ۴۰ هزار نفر در نوار غزه شهید یا مجروح شده‌اند که بیش از ۱۰ هزار نفر از این افراد شهدا هستند. وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم جنایات رژیم صهیونیستی فراموش شود، تاکید کرد: جنایات رژیم صهیونیستی تاریخ ۷۰ ساله دارد و نباید در این دوران و در عصر اطلاعات اجازه فراموش شدن این جنایات و فجایع را بدهیم.
غریب آبادی اظهار داشت: جنایات رژیم صهیونیستی محدود به روزهای گذشته نیست و با بیش از ۷۰ سال جنایت، کشتار صدها هزار نفر و آوارگی میلیون ها نفر مواجه هستیم. وی یادآور شد: اگر وضعیت فعلی فلسطین و نوار غزه بررسی کنیم باید حتما جنایات عظیم گذشته را هم مد نظر داشته باشیم و امروز که ما شاهد این جنایات هستیم، آیا رژیم صهیونیستی در این جنایات تنهاست؟
غریب آبادی افزود: رژیم غاصب اسرائیل در ابن جنایت از حمایت همه جامعه آمریکا برخورد است، دولتی که خود را حامی حقوق بشر معرفی می کند به جای محدود کردن این حملات تمام قد به حمایت از این رژیم پرداخته در حالی که از دیگران می خواهد خویشن داری کنند.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با طرح این سوال که از منظر حقوقی در چنین شرایطی چگونه باید به بحث دفاع مشروع نگاه کرد، اظهار داشت: طبیعی است مردمی که بیش از هفت دهه تحت محاصره و کشتار بودند حق دفاع مشروع دارند. در حالی که رژیم صهیونیستی جنایات خود را به نام دفاع مشروع انجام می دهد باید پرسید پیش زمینه اقدام هفت اکتبر حماس چه بود؟ وی خاطر نشان کرد: حق مردم بی دفاع فلسطین هست که از خود دفاع و متجاوز را از قلمروی اشغالی بیرون کنند؛ از منظر حقوقی هیچ حقی برای اسرائیل نیست و در این شرایط امروز شاهد چه جنایات جنگی هستیم.
غریب آبادی ادامه داد: رژیم اسرائیل انواع جنایات را انجام داده، نقض حقوق بشر، اعلام جنگ علیه بشریت، نسل زدایی و پاکسازی قومی و کشتار غیر نظامیان از جمله مصادیق جنایات این رژیم اشغالگر است. وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در غزه کشته و بیش از ۳۰ هزار نفر زخمی شده اند که بیش از ۷۰ درصد آنان زنان و کودکان هستند.
معاون بین الملل قوه قضاییه با اشاره به استفاده از سلاح های ممنوعه در حملات صهیونیست ها که تاثیر فجیعی بر بدن زخمی ها به جای می گذارد، محاصره و حبس جمعیت در حالی خدمات اولیه را قطع کرده اند و اجازه ورود کمک برای مردم را نمی‌دهند، محرومیت از دسترسی به غذا و دارو را از دیگر مصادیق نقض حقوق بشر در نوار غزه اعلام کرد.
وی با بیان اینکه حقوق بشر دوستانه چند هدف به دنبال محدود کردن جنگ، کمک به کاهش درد و رنج جنگ زدگان و انتقال کمک‌های بشردوستانه‌ است افزود: یکی از موارد این قانون عدم حمله به غیر نظامیان محسوب می شود در حالی که اسرائیل جنایتکار همه مفاد کنوانسیون های چهارگانه ژنو رل کاملا نقض کرده است.
غریب آبادی گفت: در این مدت شاهد نقض انواع حقوق بین الملل، حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه هستیم و رژیم اعتبار همه سازمان های بین المللی را نقض کرده و هیچ حیثیتی برای سازمان‌های جهانی باقی نگذاشته است. وی یادآورشد: بیش از ۳۰ روز از این درگیری‌ها گذشته و هنوز جلسه فوری شورای امنیت برای جلوگیری از ادامه این جنگ تشکیل نشده، آیا واقعاً این قوانین و معاهدات موفق بودند؟ نه. اکنون نوار غره صحنه بزرگ نقض قوانین بین المللی است.
غریب آبادی بیان کرد: ما از جامعه ببن المللی ناامید هستیم و انتظارمان از کشورهای اسلامی و سازمان های مربوطه بالاست؛ آنان باید اختلافات سیاسی را کنار بگذارند زیرا اینجا با جان مردم سر و کار داریم و اکنون باید با این جنایات مقابله کرد. وی تاکید کرد: نبابد اجازه دهیم این جنایات فراموش شود؛ تلاش می کنیم شبکه بین المللی از وکلا و حقوقدانان برای طرح دعوا در مجامع قضایی بین المللی تشکیل دهیم. غریب آبادی افزود: رژیم صهیونیستی عضو هشت معاهده حقوق بشر بین المللی است که اجازه می دهد برخی اعضا علیه کشور و حکومت ناقض اعلام جرم کنند و حتی درخواست ریاست برخی از این کنوانسیون ها را داده در حالی که خود عامل بزرگترین جنایت علیه بشریت است.

کولیوند: برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین وظیفه شرعی و اخلاقی داریم
پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر نیز در این نشست گفت: همه قوانین بشردوستانه در فلسطین و برای مردم این سرزمین نقض شده است برای دفاع از این مردم همه تلاش خود را به کار می‌گیریم چون وظیفه اخلاقی و شرعی داریم. وی افزود: جمعیت هلال احمر از زمان آغاز درگیری های اخیر در نوار غزه تلاش خود را دو چندان کرد تا بتواند راهکارهایی برای امداد رسانی آتش بس و خدمات رسانی با نهادهای هم سطح دیگر در سایر کشورها پیدا کند. وی یادآورشد: با صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر کشورهای مختلف از جمله مصر برای انتقال کمک‌ها و سازه‌های درمانی به نوار غزه تماس گرفته‌ایم و در حال مذاکره هستیم.
کولیوند با بیان اینکه تاکنون جواب مثبتی از هیچ کدام از نهادهای امدادرسان دریافت نکرده‌ایم، اظهار کرد: با صلیب سرخ مصر هم صحبت شد و قول دادند که مسیر انتقال کمک باز شود.
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کمک های دارویی و زیستی در حال ارسال هستند و کمک های مردمی خوبی در این زمینه انجام شده است، گفت: آنچه برای ما مهم است، برگزاری سریع اجلاس هلال احمر و جمعیت صلیب سرخ کشورهای مختلف جهان برای اعلام آتش بس و کمک به مردم مظلوم غزه است. وی خاطر نشان کرد: اکنون با عبور فقط ۲۰ کامیون در روز از مرز رفح حجم انتقال کمک‌ها غذا و دارو به مردم مظلوم غزه بسیار ناچیز است از همین رو دنبال این هستیم که ابن اجلاسیه زودتر برگزار و مشکل انتقال کمک‌ها حل شود. کولیوند ادامه داد: مهم این است امروز همه قوانین و کنوانسیون ها را زیر پا گذاشته اند و به هیچ چیز و هیچ کسی رحم نمی کنند، حمله به بیمارستان ها آمبولانس ها و مراکز درمانی ممنوع و جرم است در حالی که رژیم غاصب صهیونیستی به هیچ کس و هیچ جا رحم نمی کند و همه این جنایات نمودهایی از نقض حقوق بشر است.
رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: این نهاد امدادگر در ابتدا با تجمعاتی که داشت، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام و این جنایات را به شدت محکوم کرد. وی با انتقاد از حملات صهیونیست ها به مراکز درمانی و بیمارستانی و هدف قراردادن کار پزشکی و امدادگران، اظهار کرد:‌ جمعیت هلال احمر با تمام توان در حال جمع آوری محموله های امدادی و پیگیری راهکارهای مختلف برای انتقال کمک ها است.
کولیوند با یاداوری اینکه با وجود تهدیدات جدی رژیم صهیونیستی برای بمباران مراکز درمانی، این مراکز به فعالیت خود ادامه می‌دهند، افزود: مستنداتی را جمع آوری کردیم و از طریق این مستندات با کمک روسای هلال احمر و صلیب سرخ دیگر کشورها علیه صهیونیست‌ها اعلام جرم خواهیم کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: هرجایی ظلمی واقع شود، جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر باید در امنیت کامل امدادرسانی کنند اکنون در فلسطین همه این موارد نقض شده و بسیاری از مجامع در برابر این وقایع لال شده اند اما ما با تمام وجود پیگیریم و تکلیف قانونی شرعی داریم که باید کمک ها را بدون هیچ تعللی ادامه دهیم و لذا از همه مجانع جهانی می خواهیم که برای کاهش آلام و این جنایات کمک کنند.
بر اساس این گزارش، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.
حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است، بر اساس آخرین آمار منابع فلسطینی،  شمار شهدای فلسطینی به ۱۰۱۶۵ نفر رسیده است؛ شمار زخمی‌ها حدود ۲۷ هزار نفر برآورد می شود و بیش از ۲هزار نفر زیر آوار هستند.
دبیرکل سازمان ملل در تازه ترین واکنش خود به جنایت صهیونیست ها در نوار غزه گفته است: کابوس غزه بیش از یک بحران انسانی، بلکه یک بحران برای بشریت است.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات