پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

۸۸ هزار کودک البرزی زیرپوشش مراقبت تغذیه قرار گرفتند

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد: ۸۸ هزار و ۲۹۲ کودک زیر پنج سال این استان از ابتدای امسال زیر پوشش برنامه مراقبتی و حمایتی تغذیه قرار گرفتند.

البرز- رمزگشانیوز؛ زهرا فشی گفت: از این تعداد ۳۵۸ کودک دارای سوءتغذیه و نیازمند حمایت معیشتی توسط کارشناسان تغذیه و مراقبان سلامت در سطح استان شناسایی شدند.
وی ادامه داد: از این تعداد کودک ۳۲۰ کودک برای حمایت مالی و معیشتی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شدند و ۳۸ کودک دیگر توسط خانواده‌های خود که جزو دهک‌های هفت به بالا هستند با ارائه آموزش‌های لازم از تغذیه مناسب برخوردار شدند.
معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: تمام خانواده‌های کودکان زیر پنج سال استان البرز از برنامه‌های آموزشی جهت تغذیه مناسب کودکان برخوردار شدند و این روند نیز ادامه دارد.
وی اظهار کرد: کودکانی که دچار سوء‌تغذیه هستند و خانواده‌های آنها جزو ۶ دهک پایین جامعه به شمار می‌روند از سبد معیشتی برخوردار می‌شوند که ارزش این سبد معیشتی به دهک خانوار از ۶ میلیون تا ۱۰ میلیون ریال است.
وی ادامه داد: سبد معیشتی کودکان دارای سوءتغذیه برای تهیه اقلام غذایی تعریف شده از طریق کالابرگ الکترونیکی اختصاص می‌یابد.
فشی گفت: در نیمه دوم امسال نیز شمار دیگری از کودکان زیر پنج سال استان البرز تحت پوشش برنامه مراقبت تغذیه قرار می‌گیرند و طرح غربالگری و پایش سلامت این کودکان نیز اجرا خواهدشد.
معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: کارشناسان تغذیه و مراقبان سلامت درکنار خانواده بر وضعیت بهبود سوءتغذیه کودکان نظارت دارند و مادران نیز ملزم به حضور در کلاس‌های آموزشی و همکاری در مراقبت‌های ویژه کودک هستند.
وی بیان کرد: با توجه به اهمیت سن رشد کودکان برنامه مراقبت تغذیه برای کودکان زیر پنج سال استان البرز استمرار می‌یابد و دانشگاه علوم پزشکی استان بخشی از برنامه‌های خود را به این طرح اختصاص داده است.
فشی افزود: در تلاش هستیم تا تمام کودکان نیازمند به حمایت و مراقبت تغذیه‌ای استان البرز را شناسایی تا خدمات لازم ارائه شود.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات