دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اساسی‌ترین رسالت هنر متعهد جهاد تبیین است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: اساسی‌ترین رسالت هنر متعهد جهاد تبیین است که ما در استان البرز به آن می‌پردازیم.

البرز- رمزگشانیوز؛ روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز نوشت: سعید جابری انصاری در خصوص برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز گفت: از ظرفیت و توانمندی گروه‌های نمایشی تئاتر استان البرز می‌توان در مسیر جهاد تبیین بهره برد و پیام‌ها را به مردم منتقل کرد، اساسی‌ترین رسالت هنر متعهد «جهاد تبیین» است، هنر تئاتر، به خصوص تئاتر مردمی و خیابانی ظرفیت بزرگی است که از طریق آن می‌توان حرف‌ها را به طریق هنرمندانه‌ای با مردم در میان گذاشت.
وی ادامه داد: همانگونه که همواره حضرت آیت‌الله حسینی همدانی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج و دکتر مجتبی عبداللهی استاندار مردمی البرز در موضوع جهاد تبیین تاکید داشته‌اند، ما نیز تلاشمان بر این بوده است که در موضوعات و برنامه های فرهنگی- هنری و رسانه‌ای به ویژه در برگزاری جشنواره‌ها از جمله  جشنواره‌های تئاتر، سینما و رسانه، با پرداختن به موضوعاتی در خصوص جوانی جمعیت، عدالت، امید آفرینی و انتخابات با مشارکت‌دادن نهادهای مردمی به این امر مهم بپردازیم. 
دبیر ستاد اطلاع‌رسانی دولت در استان البرز گفت: در رویداد مهم دوازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز امسال 42 اثر صحنه‌ای و 21 اثر خیابانی به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که بعد از بازخوانی و بازبینی آثار 10 اثر صحنه‌ای و 4 اثر خیابانی به مرحله نهایی راه یافتند که از 15 آبان‌ماه 1402 رقابت خود را آغاز کردند.
جابری انصاری افزود : بعد از برگزاری اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز، 3 اثر صحنه ای و 1 اثر خیابانی به دبیرخانه جشنواره فجر اعلام می‌گردد.
وی ادامه داد: امروز دشمن با استفاده از ظرفیت هنرهای نمایشی تئاتر، فیلم و پادکست گرفته تا داستان، هجمه‌ ناجوانمردانه‌ای بر ضد معارف دینی و انقلابی ما آغاز کرده‌اند که می‌توانیم با هنر تئاتر که ابزار تأثیرگذار مقابله با جنگ نرم دشمن  است، مقابله کنیم .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در خاتمه اظهار کرد: ازمحمود سربازمعاون هنری و سینمایی و همکاران ایشان، هیات داوران، انجمن نمایش و کلیه عوامل و دست‌اندرکارن برگزاری این رویداد مهم تشکر و قدردانی می‌کنم.
گفتنی است؛ دوازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز از تاریخ 15 تا ۱۸ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در کرج در دو محل تئاتر شهر و سالن سیروس صابر برگزار می‌شود.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات