شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

هرس پاییزه درختان کرج در حال انجام است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه هرس درختان با رعایت نکات فنی و ایمنی لازم در دستور کار واحدهای فضای سبز مناطق قرار گرفته است، اظهار کرد: این عملیات هرساله در آغاز فصل سرما با رویکرد مقاوم‌سازی درختان انجام می‌شود.

البرز- رمزگشانیوز؛ علیرضا عاقلی از اجرای عملیات هرس درختان در مناطق ۱۰‌گانه خبر داد و افزود: از مهمترین اهداف هرس درختان، ایجاد یکنواختی، تعادل و استحکام بیشتر شاخه‌ها در مقابل شرایط نامساعد جوی، باد و طوفان و جلوگیری از شکستن شاخه‌ها در هنگام بارش برف است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، یکی از مهمترین اقدامات باغبانی در شش ماهه دوم سال را عملیات هرس درختان عنوان کرد و گفت: در مرحله نخست هرس، فرم دهی درختچه‌های زینتی در دستور کار قرار گرفته و پس از آن هرس درختان آغاز می‌شود که این عملیات تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
عاقلی اضافه کرد: هرس درختان هنگام خواب زمستانه باهدف حذف شاخه‌های آفت‌زده و بیمار، رفع خطر شاخه‌های خطر آفرین در کنار تیرهای برق، رفع دید المان‌های ترافیکی، پیرایش و آراستگی درختان، افزایش مقاومت گیاهان در برابر فشارهای بیرونی مانند باد و یخبندان انجام می‌شود.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات