یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتصال ۹۰ درصد دستگاه‌های اجرایی البرز به فیبر نوری

مدیرکل مخابرات منطقه البرز با بیان این مهم که بیش از ۹۰ درصد از دستگاه‌های اجرایی این استان تا کنون به فیبر نوری متصل شده‌اند، گفت: تعداد باقیمانده نیز در مرحله واگذاری است.

البرز- رمزگشانیوز؛ عبدالله بیان روز شنبه به مناسبت روز جهانی فیبرنوری (چهارم نوامبر) اظهار کرد: توسعه فیبر نوری با استقبال مشترکان در مناطق شهری و روستایی البرز قرار گرفته است.
وی گفت: برای همگامی با پیشرفت و رشد روزافزون فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در تلاش هستیم تا نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران در زمینه فیبر نوری در استان البرز به خوبی پیش ببریم.
بیان اضافه کرد: با تلاش انجام شده علاوه بر بافت شهری، ارتباط بیش از۹۵ درصد از روستاهای این استان نیز از طریق فیبر نوری انجام شده است.
مدیرکل مخابرات البرز افزود: تا کنون بیشتر شرکت‌های تولیدی استان البرز به شبکه فیبر نوری پیوسته‌اند ضمن آنکه مشترکان نیز می‌توانند از این پس بدون تغییر شماره و با همان شماره تلفن فعال خود، فیبر نوری دریافت کنند.
وی بیان کرد: واحدهای مسکونی، اداری و تجاری در استان البرز می‌توانند با بهره‌گیری از این فناوری نیازهای خود را در حوزه ارتباطات با کیفیت مطلوب برآورده سازند.
مدیرکل مخابرات البرز دربخش دیگری ازسخنان خود ارائه پهنای باند بالا، کاهش محدودیت، ظرفیت سازی بالا، ارائه کیفیت سرویس و حذف محدودیت‌های بعد مسافت را از جمله مزایای فیبر نوری عنوان کرد.
وی افزود: با ادامه این روند و اجرای پروژه‌های بیشتر در این حوزه شاهد تحولی شگرف در صنعت ارتباطات و فناوری کشور خواهیم بود.
مدیرکل مخابرات منطقه البرز با اشاره به اینکه ظرفیت‌های لازم برای ارائه خدمات گسترده فیبرنوری در این استان آماده است، گفت: مشترکان می‌توانند از این ظرفیت بالقوه در عرصه ارتباطات و اینترنت پرسرعت بهره‌مند شوند.
وی افزود: اکنون بیش از ۱۴ هزار مشترک شامل واحد های اداری ، مسکونی و تجاری استان با سرویس اینترنت تحت پوشش فیبر نوری (ftth) هستند بیش از ۱۰ هزار مشترک آنها خانگی تلفن ثابت نیز از فیبر نوری استفاده می‌نمایند و در زمان حاضر نیز آماده واگذاری تعداد زیادی انشعاب در استان البرز هستیم.
بیان یادآورشد: تحقق دایری فیبر نوری در استان البرز نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاه‌های اجرایی است و باید قبل از ساخت و سازها این ظرفیت در مکان های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی فراهم شود.
وی اضافه کرد: اکنون بخش قابل توجهی از شبکه فیبر نوری استان احداث شده و انتظار می‌رود شهروندان از این شبکه برای فعالیت‌های اینترنت پرسرعت بیشتر بهره ببرند.
بیان اظهار کرد: همچنین اکنون بیش از ۱۸۵ هزار مشترک از سرویس ADSL و چهارهزار و ۵۰۰ مشترک از سرویس VDSL در استان البرز بهره‌مند هستند.
مدیرکل مخابرات منطقه البرز گفت: در زمان حاضر یک میلیون و ۱۰۲ هزار شماره تلفن ثابت در استان دایر است که بیش از ۱۱هزار شماره در سال جاری به مشترکان واگذار شده است.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات