دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز

فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل یک ضرورت است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز مطرح کرد: این هفته از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان هفته نکوداشت «پدافند غیرعامل»، نام‌گذاری شده است. پدافند غیرعامل در جامعه کنونی بسیار مهم و فرهنگ‌سازی آن یک ضرورت است.

البرز- رمزگشانیوز؛ روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نوشت: سعید جابری انصاری -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان- به مناسبت فرارسیدن هفته پدافند غیر عامل، پیامی صادر کرد.
در این پیام آمده است:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است. از درون ما را مصون می‌کند."مقام معظم رهبری(مدظله العالی)"
این هفته از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان هفته نکوداشت «پدافند غیرعامل»، نام‌گذاری شده است. پدافند غیرعامل در جامعه کنونی بسیار مهم و فرهنگ‌سازی آن یک ضرورت است.
بی‌گمان شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و مقاوم‌سازی زیرساخت‌های عمومی و اختصاصی کشور و فرهنگ‌سازی در جهت ارتقای آستانه پایداری ملی در شرایط بحرانی، آسیب پذیری کشور را در مقابل تهدیدات مختلف کاهش خواهد‌ داد و موجب افزایش امنیت در سطح کشور را فراهم خواهد نمود.
پدافند غیرعامل از جمله مهم‌ترین عوامل اقتدار و توفیق کشور در حفظ و گسترش امنیت ملی و زمینه‌ساز توسعه متوازن و پایدار خواهد‌ بود.
بی‌تردید هفته پدافند غیرعامل فرصت مغتنمی خواهد‌بود تا کلیه مسئولین و مدیران میهن عزیز ایران اسلامی با اندیشه‌ای راهبردی این وظیفه ملی را که در منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز بر آن تأکید گردیده است و محققاً کاهش آسیب‌پذیری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل کننده مدیریت بحران در شرایط خاص و ویژه را به دنبال خواهد داشت، سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.
وی افزود: در این میان توجه به موضوع بازدارندگی در برابر تهاجم فرهنگی یا به عبارتی دستیابی به پدافند غیرعامل فرهنگی نکته‌ای حائز اهمیت است که بارها رهبر معظم انقلاب در قالب تذکر به مسئولان کشور با عناوین آمادگی در برابر شبیخون فرهنگی یا تهاجم فرهنگی به آن اشاراتی داشته‌اند و لازمه تحقق تدابیر معظم له طراحی نقشه دقیق و مهندسی شده در حوزه فرهنگ و اجتماع و عملیاتی نمودن آن است که در فواصلی به باز تقویت جبهه خودی پرداخته و در زمان‌هایی با ساز و کارهای آفندی جبهه دشمن را متزلزل سازد و الحمدلله سردار غلامرضا جلالی ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور و دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر پرتلاش فرهنگ و ارشاد اسلامی  اقدامات خوبی را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی-هنری کشور و ظرفیت عظیم توده های مومن و انقلابی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در کشور برداشته‌اند.
اینجانب فرا رسیدن هفته پدافند غیر عامل را به فعالان این عرصه تبریک عرض نموده‌، توفیق روزافزون همگان را در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهنگ‌سازی در خصوص ضرورت به‌کارگیری اصول پدافند غیر عامل در بین آحاد جامعه را از خداوند متعال خواستارم.


 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات